Magic Kingdom en Disney's Hollywood Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Magic Kingdom en Disney's Hollywood Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Magic Kingdom en Disney's Hollywood Studios

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

19 Juli 2012 | Verenigde Staten, Davenport

Oh wat leuk, dat jullie zo gezellig meereizen. Bedankt voor de berichtjes, heel lief van jullie XXX

16 juli
Tja, als je vroeg naar bed gaat ben je natuurlijk ook supervroeg wakker, en wel om half 6! Nog een uurtje liggen zweten en toen er toch maar uit gegaan. Terrasdeuren open en heerlijk de warmte in. Tis bewolkt, maar dat geeft niet. Voor 7en zit Niels al gezellig naast me. Even later word ik toch moe, echt niet normaal, dus ik duik weer even ons bed in. Han gaat er uit en die hoor ik nog even rommelen in de keuken alvorens ik gewoon weer heerlijk in slaap val, tot half 10! Zo, dat had ik nodig, lekker hoor.
Vervolgens lekker lui geweest, met zonnen en zwemmen.
Rond 3en wordt het langzaam aan donkerder en begint het te onweren, toch zitten wij nog in het zonnetje, maar even later verdwijnt die ook van ons terras af en besluiten we naar de Florida Mall in Orlanda te gaan. Lekker shoppen! Onderweg belandden we in een noodweer, geen zoab hier op de snelweg, wat tot gevolg heeft dat we stapvoets moeten rijden, veel auto’s stoppen trouwens op de vluchtstrook, denk niet dat het mag, maar met zo’n regenbui eigenlijk wel heel veilig. Veilig komen we bij de Florida Mall aan waar we eerst naar de Food Court gaan want de maagjes rommelen alweer. En voor 26 dollar (20 euro) eten we alle 3 overheerlijke bourbonchicken, orangechicken en noodles, en ook nog drinken erbij! Het is er weer megadruk, heel veel gezinnen die lekker en supergoedkoop zitten te eten.

We lopen nog wat winkels af, maar het is toch wel veel van hetzelfde, even staan kwijlen bij de Uggs, maar vorig jaar heb ik al een paar gekocht, sla nu maar over. Tuurlijk ook de M&M store weer ingelopen, blijft leuk! En Niels en Han doken uiteraard de Apple-store in voor de nieuwste gadgets. Daar loopt me toch een personeel...! En de I-phones, I-pads en notebooks gaan als warme broodjes over de toonbank. Alles wordt er meteen voor je opgezet zodat je met een compleet werkende I-phone de winkel uitloopt, dat is nog eens services.
We slenteren nog wat door en gaan tegen 7 uur weer richting huis. Inmiddels is het droog, temperatuur is iets gezakt, tis nu zo’n 26 graden, koud hé?!!

Als we eerdaags gaan tanken gaan we ons weer een slag in de rondte lachen, omgerekend zijn we hier 65 eurocent de liter kwijt..............!!

Niels werkt af en toe bij mij op kantoor, dossiers inscannen, want we gaan een “papierloos-kantoor” worden (ja ja!!) en af en toe moppert hij wel eens dat het best saai werk is. Dat is het ook wel, maar ik zeg dan altijd maar, het is schoon werk, je kan je eigen tijd indelen en het betaald ook nog goed! Kortom: niet zeuren.... (jeugd van tegenwoordig...).
Nou, ik denk na wat hij hier heeft gezien dat dat inderdaad ook verleden tijd is, hier zie je nl. jongeren langs de kant van een drukke weg staan, met een bord in hun handen wat die winkel die achter hun staat bijv. in de aanbieding heeft!!! En ze staan er niet alleen mee, nee! Ze moeten dat bord ook heen en weer bewegen om zo de aandacht van de automobilsten te trekken!!!...

17 juli Magic Kingdom
Zo, en nu gaan we er weer voor, het verveelt nog steeds niet! En het interesseert ons ook niet dat sommige ons voor gek verklaren, wij vinden Disney leuk!

Vroeg op zodat we redelijk vooraan stonden op de immense parkeerplaats. We gaan weer voor de 10-daagse Hopperpas, die 14 dagen geldig is voor alle Disneyparken. Handig!
We zijn dus nog nooit zo vroeg geweest, want we hebben nog niet eerder de opening van Magic Kingdom meegemaakt, en dat is ook weer zo leuk! Na de tassen- en kaartcontrole konden we niet verder. Het park gaat stipt om 9 uur open. Kort voor 9 uur komt er een stoomtrein aanrijden met allemaal Disneyfiguren, zingen een liedje, doen een dansje. Kleine kinderen kijken hun ogen uit, zo genieten! En zo worden we welkom geheten in Magic Kingdom, leuker kan je dag niet beginnen.

Het weer is zonnig en wat bewolking een perfecte dag voor het park dus. Eerst naar Niels zijn favouriete attractie: Buzz Lightsyear’s Space Ranger Spin. Een zeer verslavend laserspel , je moet met een laserstraal op doelen schieten wat gepaard gaat met hevige explosies, neerstortende doewitten en sneloplopende scores. Dit is een van de weinige ritten waar kinderen hun ouders bij weg moeten trekken, zo populair is deze attractie inmiddels geworden. Op ons “vaste plekje” koffie gedronken (voor de 3e keer hier, dus we weten de weg) en dan nog een paar attracties gedaan. O.a. Stitch’s Great Escape, waar we de ondeugende Stitch volgen tijdens zijn ontdekking van de Galactic Federation. Monsters Inc. Laugh Floor Comedy Club is ook weer zoiets geweldigs. Waarin Mike Wazowski en zijn monstervrienden ons vermaken dmv real-time animatie, niet uit te leggen hoe het werkt, maar het is amazing!

Dan begint het te regenen, heel erg hard te regenen......! Wat nu? We rennen nog naar It’s a Small World en rennen daarna door naar Mickey’s PhilharMagic (een 3-D animatiefilm). Als we daar uit komen komt het nog steeds met bakken uit de lucht vallen en besluiten we naar de auto terug te gaan en naar huis. Het is 3 uur, we waren hier al om kwart over 8 en hebben gelukkig veel kunnen doen, maar dit is niet meer leuk.
Ook als we terugrijden blijft het regenen en zelfs bij ons huis regent het, meestal is het een redelijk klein gebied dat veel regen heeft. Het gras achter onze tuin is doorweekt, het is natuurlijk een moerasgebied hier.

Voor dinner halen we lekker wat bij de chinees, lekker, makkelijk en goedkoop. We volgen nog de Avondetappe op uitzending gemist en duiken dan nog alle3 even het zwembad in. Tis lang zo warm niet als vorig jaar, toen was het steeds tegen de 40 graden, nu steeds rond de 30! Lekker hoor, van ons hoeft het niet warmer, wij zijn tevreden zo.

Morgen naar Disney’s Hollywoodstudio’s, zin in!

Disney’s Hollywoodstudio’s is in 1989 opgericht als film- en televisieproductiebedrijf. Dit park heeft attracties en shows gebaseerd op Disney en Metro-Goldwyn-Mayer-films en televisieshows.
Onze favoriet is hier Toy Story Midway Mania, een 4-D spel, megapopulair, je zit in karretjes, met je 3-D bril op en met een schietapparaat moet je zo allerlei doelen raak schieten die op het scherm geprojecteerd staan, na een minuut ga je door naar het volgende scherm, zeer verslavend spel.
Als we eruit komen trekken we meteen een fast-pastticket om straks nog een keer te gaan. Uiteraard wilde Niels zo snel mogelijk weer in de Star Tours, van Star Wars, in 3-D, waar we te maken krijgen met meteoren en een intergalactische oorlog. Doordat je in een vluchtsimulator zit is dat wat je op het scherm voor je ziet heel echt!! Omdat de simulator precies de bewegingen maakt die de scene vereist.

Na de koffie gaan Han en Niels nog een keer, ik hou het ff voor gezien.
De show van Indiana Jones is en blijft ontzettend leuk. In een supergroot opgezet decor worden er 3 stukken nagespeeld uit de allereerste film. Stuntmannen springen van het ene dak op het andere om zo te ontkomen aan sluipschutters en explosies. Als je mee wilt doen als figurant dan kan dat, maar euhhhh nix voor ons....
Bij the Great Movie Ride is in de rij staan bijna net zo leuk als de attractie zelf. Grote wagons die 60 gasten vervoeren, rijden rustig langs de grootste filmdecors die ooit voor een Disney-re werden gebouwd. Het zijn zeer realistische decors gecombineerd met live-scenes.

Walt Disney: One Man’s Dream: geeft ons een goede indruk van het leven en werken van Walt Disney. Tis een soort museum met als afsluiting een film over Walt, erg boeiend! Zowel zijn ouders als Walt zelf hebben erg veel tegenslag gehad in hun leven, en dan moet je wel bewondering hebben voor deze man die bereid was risico’s te nemen.
Hij zou zelf waarschijnlijk hebben opgekeken van de omvang van de huidige onderneming. Is all started with a mouse!!

Niels verdwijnt de Rock ’n Roller Coaster Starring Aerosmith in, een achtbaan waar je met ca. 100 km per uur en 5G een kurkentrekker in gaat. Met z’n allen natuurlijk wel The Twilight Zone Tower of Terror in, waar we in de dienstlift plaatsnemen. Af en toe gaan de liftdeuren op en en vangen we een glimp op van de spookachtige gangen, om uiteindelijk een vrije val van 13 verdiepingen mee te maken. Je weet dat die gaat komen, maar wanneer...? In totaal val je 7 keer. Dit is echt een meesterwerk van pretparktechnologie en verbeeldingskracht.

Er zijn vandaag 2 grote regenbuien geweest, allebei de keren stonden wij net binnen in een wachtrij, wel erg benauwd buiten, maar een stuk beter dan gisteren.
We eten ’s avonds in de Hollywood Brown Derby, waar we ons begeven in de jaren 30 van de vorige eeuw. De karikaturen van de filmsterren van weleer hangen aan de muur. Han en ik hadden Bison!!! En jemig, wat was dat lekker zeg!

Om half 9 thuis en lekker een luie avond gehad.

Donderdag 19 juli
Gewoon een luie dag vandaag, zwemmen, zonnen, internetten, met lieve vrienden whats app-en boodschappen doen en straks lekker zelf spagetti maken. Heerlijk zo’n rustdag!
Morgen gaan we er weer tegen aan hoor. Beetje actie in de vakantie is wel zo fijn!

• 20 Juli 2012 - 07:31

Ineke:

Goed bezig!
    xxx

• 20 Juli 2012 - 08:56

Debby:

Dat kun je wel zeggen Ineke! En wat is het toch fijn dat er zoiets als Disney bestaat! Gewoon heerlijk genieten, plezier en lol beleven, zaaaaaaalig! Keep it up! Boys! You're doing a great job!!! :))

• 20 Juli 2012 - 09:22

Anita:

Ontzettend bedankt dat ik weer een stukje mee mocht met jullie uitstapjes hahaha. Nou is me duidelijk hoor, jullie vermaken je daar wel! Blijf lekker van alles genieten en ik reis de volgende keer weer graag een stukje met jullie mee hihi.

• 20 Juli 2012 - 14:25

Willy:

Ik heb je verslag weer met veel plezier gelezen! Geniet nog verder, tot het volgende verslag!

• 20 Juli 2012 - 18:53

Marjan :

Wat is het toch een genot om te lezen wat jullie daar allemaal bezig houdt. xxx