Magic Kingdom/Universal Orlando - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Magic Kingdom/Universal Orlando - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Magic Kingdom/Universal Orlando

Blijf op de hoogte en volg Lonie

31 Juli 2012 | Verenigde Staten, Davenport

27 juli
Vandaag weer een lekkere luie dag gehouden. 's Middags wel even naar de Wallmart geweest. Een megagrote supermarkt. Echt niet normaal wat ze daar allemaal verkopen, gewoon supermarkte spullen, dus eten en drinken, schrijfgerei, kaarten etc. maar ook, tv's, computers, kleren in alle soorten en maten (dus ook XXL1 en XXL2, supergrote maten dus, voor de "brede" Amerikaan), en nog veel en veel meer. Je kan er uren lopen om vervolgens gewoon met je dagelijkse boodschappen thuis te komen, hahahaa. Ik heb nog heel goedkoop 3 shirtjes gekocht en Han en Niels gingen voor een 32 GB Usb-stic voor heel weinig! Je lach je rot om de prijzen hier. Maar ja, wij vinden het goedkoop, de Amerikanen zelf klagen steen en been, salaristarieven liggen ook wel een ietsje anders dan bij ons.

Daarna doorgereden naar Downtown Disney en daar lekker winkels gekeken, maar niets gekocht, wel overheerlijk gegeten bij het Rainforest Cafe, waar Niels deze keer NIET de Volcano als toetje nam, kom zeg, het blijft geen feest!!...
Ik geloof nog niet dat ik heb uitgelegd wat Downtown DIsney precies is. Je kunt er heerlijk winkelen (Marketplace), en zijn veel restaurants en er zijn diverse shows of concerten (West Side) te bezoeken. En hét ontmoetingspunt op de late avond is Pleasure Island, voor non-stop feest, discotheken, shows en vuurwerk.
Downtown Disney is gratis, ook het parkeren is hier gratis, behalve Pleasure Island, hier moet je entree geld betalen, en het gaat pas om 19 uur open.
Het aanbod is enorm, de winkels zijn schitterend. een paar voorbeelden: Candy Cauldron met zelfgemaakt snoepgoed, bioscoop AMC met 24 theaters, House of Blues met gerechte uit de zuidelijke staten van Amerika, Disney's Days of Christmas (waar het arme personeel de hele dag naar kerstliedjes moet luisteren...), Planet Hollywood die Amerikaanse klassiekers serveert, de grootste legowinkel ter wereld (uiteraard heeft Niels weer wat van Star Wars lego gekocht voor zijn collectie, prijzen liggen hier 40% lager dan bij ons!), World of Dinsey de grootste Disneysouvenier winkel ter wereld, diverse hap-snapwinkels, waterfonteinen waar kleine kinderen doorheen rennen etc. etc..... Je kan je hier uren vermaken, hoewel het vanaf 17 uur wel erg druk wordt hier.

28 juli
Kom, laten we nog een keer naar Magic Kingdom gaan, ik had het voor mijn gevoel nog niet helemaal afgesloten. Ik moest er nog een keer heen... Gelukkig blijven Han en Niels het ook leuk vinden en we besluiten om als allerlaatste attractiepark hier nog een keer naar toe te gaan.
We hebben weer diverse attracties gedaan, en ook een nieuwe, nou ja: nieuw! Space Mountain waren we nog niet in geweest, Han wilde niet, dus zijn Niels en ik samen gegaan, met een fastpast waren we er zo doorheen, er was nl. een wachtrij van 90 minuten.
Ook moest ik in dit park iets voor mijn meisjes kopen, niet in Downtown Disney, maar hier in Magic Kingdom. Vraag me niet waarom, maar het moest... En dat is ook gelukt!
We wilden proberen tot de sluiting te blijven, maar helaas de hitte werkte ons een stuk eerder het park uit en dan zo heerlijk die oververhitte auto in... joepie, wat een feest, NOT!!!
Eenmaal thuis, lekker het zwembad in, wat een heerlijke luxe, waar we zo vreselijk van genieten.

29 juli
Luie dag

30 juli Universal Orlando
Weer vroeg uit bed en op naar de Universal Orlando. Dit omvat 2 grote themaparken: Universal Studio's Park en Island of Adventure. De studio's is opgezet in Hollywood sfeer uit de jaren veertig van de vorige eeuw. En huisvest voor ons (Europeanen) veel bekende items. Island of Adventure is niet zo heel erg bekend bij ons: Marvel Super Hero's (Avengersfilm), Seuss (nooit van gehoord), Cat in the Hat (geen succes in NL geworden).
Er staan hier wel een paar geweldige 8-banen, die flink wat kabaal maken. En 8-banen waar je zeiknat uit vandaan komt, mijn hemel wat een waterverplaatsing hier af en toe zeg, wow! Het gedeelte van Jurassic Park is schitterend aangelegd en een bezoekje meer dan waard!

Maar hoogtepunt is hier: the Wizarding World of Harry Potter. Wat is het toch steeds weer geweldig om die huisje te zien, de stoomlocomotief, de winkel van de tweeling, eten en boterbier drinken in The Tree Broomstics, het kasteel, de uilenpost, Jammerende Jenny op de wc, de 8-baan The Forbidden Journey (hier stond een rij van 90 min.!!! maar... wij weten een soort van geheime/illegale/mission possible--route, echt schandalig wij hebben maar 30 min. in de rij gestaan!...).
Alle 3 zijn we HPfan, dus dit blijft leuk, ondanks de drukte en de hitte.

Als we alles gedaan en gezien hebben lopen we naar Universal Studio's Park, hier is voor ons meer te beleven. Eerst naar Terminator 2: 3-D, waar we zien hoe Arnold Schwarzenegger de wereld probeert te redden. Film en live-actie op het toneel worden met elkaar gecombineerd, echt spectaculair.
De Horror Make-Up Show biedt ons een kijkje achter de schermen van grimeurs en visagisten en wordt door 2 hele leuke, gekke dames verteld, zodat het ook voor kleine kinderen niet te eng was.
De Simpsons-ride blijft enorm populair, er stond een lange rij wachtende maar al met al waren we er best wel snel door, soms lijkt een rij erger dan het is. De ride is echt heel erg leuk. Jammer alleen dat ik zo'n hoofdpijn heb en deze ride verergerde dat.
Han en Niels zijn samen nog in Men in Black-Alien Attack gegaan, ik hield me maar even rustig.

De hoofdpijn ging niet weg, dus toen maar het park uitgegaan. We hebben voor nog een dag entree dus kunnen van de week altijd nog een keer heen gaan, want we hebben nog lang niet alles gedaan daar. Ik ga supervroeg naar bed in de hoop dat de hoofdpijn afneemt.

31 juli
Helaas ik word wakker met hoofdpijn, dus vandaag maar even rustig aan doen. Wel met z'n allen naar een outlet-mall geweest, waar Han 2 levi spijkerbroeken heeft gescoord voor 71 dollar, nog geen 60 euro!!!! Die broeken kosten in NL 99 euro per stuk!!!
Daarna nog naar een enorme grote boekwinkel geweest, rijen vol boeken, echt giga!!! Honderden bijbels, kookboeken zover je oog kan zien, rekken vol tijdschriften, tig verschillende boeken over Star Wars, Harry Potter, bekende Amerikanen. Heerlijk lopen snuffelen en uiteraard wat boeken gekocht, altijd leuk: lezen!

's Avonds eten we lekker fish and chips, erg smakkelijk!

Hoofdpijn is bijna weg, dus hopelijk maar weer naar Universal Orlando!

• 01 Augustus 2012 - 08:49

Anita De Vos:

Wat een leuk verslag weer. Denise kijk haar oogjes weer uit als we de foto's bekijken! "Wow in zo een boot wil ik ook door het water sjeesen mama!!" hahaha. Nogmaals bedankt om ons zo mee te laten genieten van jullie vakantie!! Zelfs wij vinden het jammer dat jullie bijna weer naar huis gaan hihi. Geniet nog even lekker!!!!

• 01 Augustus 2012 - 08:53

Margot:

wat heerlijk dat jullie zo genieten!!!
    Geef die hoofdpijn maar aan een amerikaan ofzo, als jij daar weg bent, kan ie t toch niet meer teruggeven:)
    Dikke knuf van mij

XXXMargot

• 01 Augustus 2012 - 21:08

Marjan:

Die waterbanen vind ik echt geweldig!!
    Hopelijk is je hoofdpijn nu helemaal weg.
    Kussie

• 01 Augustus 2012 - 21:43

Bert:

Hoi Han en Lonie en Niels,

Elke keer weer blijven jullie enorm genieten van alles wat Florida en de pretparken te bieden hebben. IK ben best jaloers als ik jullie verslag weer lees.

Geniet nog maar even!

• 03 Augustus 2012 - 23:09

Debby:

Wow, wat een belevenissen weer :D