De eerste dagen... - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

16 Juli 2012 | Verenigde Staten, Davenport

Ooohhh wat gun ik jullie allemaal deze zon en deze warmte, wat is dit toch heerlijk en wat hebben we het gemist.
Meteen weer lekker veel energie, wat is de zon toch goed voor de mens....

De reisdag:
De taxi was er veel te vroeg, daardoor belachelijk vroeg op Schiphol, we konden nog niet eens inchecken! Dus eerst koffie. Na het inchecken de douane door. Dat mag je dus tegenwoordig ook zelf doen!!! Je paspoort in een scanapparaat leggen en dan wachten tot je hekje opengaat, weer wat nieuws, ja ja, het hekje ging bij ons alle3 open. Wat gewinkeld en nog een megaleuke portmonee gekocht, uiteraard veel tijdschriften in geslagen voor de lange vlucht. Na bijna 4 uur slenteren op Schiphol vertrokken we redelijk op tijd naar Newark, voor de tussenstop.

We komen daar een uur eerder aan dan gepland, dat is altijd fijn. We vlogen over New York en hadden prachtig zicht op Manhatten en het nieuwe WTC, jemig wat is dat een hoog gebouw zeg...! Ook de Statue of Liberty was te zien, niet helemaal zonnig, wat dampig, maar we hebben het gezien! Newark ligt tegen New York aan en vanuit de terminal konden we ook nog de skyline van Manhatten zien. Vervolgens weer 4 uur wachten voor onze vlucht naar Orlando.

Veel turbulentie onderweg, personeel moest ook gaan zitten, gelukkig kregen we nog wel wat te drinken, maar als je een snack wilde moest je daarvoor betalen, ja doei, we zijn hollanders dus dat doen we mooi niet! Trouwens we hadden op Newark al bij de Mac een vette bek gehaald :)
Ook deze vlucht was korter dan gepland, hebben wij ook eens mazzel.
Koffers lieten even op zich wachten, in deze temperaturen lopen mensen niet zo snel, logisch...
Bij Hertz de auto halen, ze probeerde ons nog een Mercedes aan te praten, maar dan moesten we ff 800 dollar neertellen.... Gewoon, net als de andere jaren, zijn wij tevreden met een Toyota Carolla.
Het was nog lekker licht toen we weer “thuis” kwamen. We hadden bericht van de verhuurder gehad dat ze 1 slaapkamer hadden omgebouwd tot kantoor, Niels hoopte maar dat dat niet zijn slaapkamer was....... Nou, 3 maal raden.... tuurlijk was het wel zijn kamer, Niels heeft graag alles hetzelfde dus die moest wel even omschakelen, maar het is niet anders. We hadden onderweg hiernaartoe nog wat te drinken gehaald, want we hebben natuurlijk niets in huis! Dus op het terras, met de ondergaande zon en Niels in the pool drinken we een glaasje, we zijn nog erg wakker, dus ik besluit meteen 2 van de 3 koffers alvast leeg te halen, dan storten Han en ik echt in en gaan we om kwart over 9 (NL kwart over 3!!) naar bed, was een lange dag!!!

Zondag 15 juli
Lekker geslapen om kwart voor 7 klaar wakker. Thee zetten, terrasdeuren opengooien en genieten van de warmte, rust en een strakblauwe lucht. Als de mannen ook up-and-running zijn gaan we op naar Sizzler, om daar weer lekker, veel en goedkoop te ontbijten. Het was weer heerlijk, zo voorlopige hoeven we niets meer. Boodschappen gedaan en veel ingeslagen, heerlijk grote supermarkt, veel personeel, maar waar zijn toch alle klanten????
Weer terug bij ons huis gaat Han de eigenaar bellen, want internet doet het niet, en een leven zonder internet kan natuurlijk niet!!!!
Langzaam komt er bewolking aanzetten en die wordt dikker en dikker. Internet doet het inmiddels en meteen begeven we ons weer op de sociale highway. Toch wel fijn om even de touruitslagen te weten...!
Halverwege de middag breekt er een noodweer los, keiharde regen en heel veel onweer. Na ruim een uur wordt het minder en begeven we ons richting Downtown Disney, hier zijn heel veel winkels en restaurantjes, ga natuurlijk niet koken op de 1 dag (en waarschijnlijk niet veel andere dagen ook!). Heerlijk gegeten bij Rainforest Cafe, blijft leuk om daar te eten, eten is goed, entourage is leuk! Niels wilde perse als toetje een Volcano, dat is ijs met brownies er om heen en slagroom bovenop in de vorm van een vulkaan. Voor 1 persoon veel te veel, maar Han wilde ook wel meeeten. Als de Volcano geserveerd wordt roept het personeel hard: Vooool-caaaa-noooooo! Het is het populairste toetje. En ook bij Niels gebeurde dat, was erg leuk. Toetje ging trouwens niet op, tis echt veel te veel.
Daarna bij de bioscoop gekeken wat voor films er draaien, paar goeie, dus voor een regenachtige dag is dat een mooi alternatief. Eenmaal thuis, was ik echt doodmoe en lag om half 10 al in bed!

• 16 Juli 2012 - 18:09

Therese:

1 woord....lekker, lekker, lekker...nou ja drie keer dan;)
    Geniet er maar leker van! Xxx

• 17 Juli 2012 - 13:02

Debby:

Wow, wat leuk weer! Het zelfde huis!! Haha, zo ver weg maar dan toch zo vertrouwd :) En weer lekker meelezen (je schrijft weer heerlijk!) en zo stiekem toch weer een beetje het USA gevoel hebben. Dank voor het delen, echt heel erg leuk! Dus vol-lop genieten daar met je mannen, dan doen wij hier dunnetjes mee :)))

• 17 Juli 2012 - 14:55

Willy:

Hè Han,Lonie en Niels, leuk om te lezen jullie reisverslag!
    Om jaloers op te worden.
    Hier nog steeds geen zomer, wel droog tot nu toe.
    Geniet er lekker van, ik wacht jullie volgend bericht af. Gr. Willy

• 17 Juli 2012 - 22:00

Ruth:

Ziet er gaaf uit.. geniet ervan lieverds.. gun het jullie van harte al ben ik een beetje jaloers.... xxxxx