Animal Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Animal Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Animal Kingdom

Blijf op de hoogte en volg Lonie

27 Juli 2012 | Verenigde Staten, Davenport

Bedankt voor jullie wijze woorden, valt soms niet mee om te zien wat er allemaal mis is in dit land, dat toch echt geen 3e wereld land is, integendeel....

Adem halen, genieten van het fijne dat dit land wel te bieden heeft, heb tenslotte zelf al genoeg ellende meegemaakt. Maar ohhh wat ben ik blij dat we Lotje in Nederland hebben gekregen, waar we soms wel lang op hulpmiddelen moesten wachten, maar we het uiteindelijk altijd gekregen hebben! ...

23 juli Disney’s Animal Kingdom

Persoonlijk vind ik dit het allerleukste pretpark hier. Ondanks dat er weinig attracties zijn. Het is zo mooi aangelegd, een geweldige combinatie van werkelijkheid, fantasie en uitgestorven diersoorten. Sommige gebieden zijn alleen toegankelijk met een safari rondleiding.
Het park is 5x groter dan Magic Kingdom, maar in een groot gedeelte hiervan kun je niet komen, hier leven de dieren op enorme vlaktes. Ook dit park bestaat uit diverse diverse landen.

Op Discovery Island staat de Tree of Life centraal, deze nepboom is 14 verdiepingen hoog en het blijft prachtig om te zien, zo mooi gemaakt met al die dieren die erin verwerkt zijn....

Om in Afrika te komen lopen we eerst door het dorpje Harambe heen. Het is nagebouwd na een Keniaans dorpje, eenvoudige, verweerde huisjes en krakkemikkige telegraafpalen. Hier gaan we op safari, we stappen in open wagens die door een zeer goed nagebouwd oost-Afrikaans landschap rijden.
We rijden door modderkuilen en over knarsende bruggen (allemaal nep, maar zo bedrieglijk echt!) en zien nijlpaarden, neushoorns, leeuwen, olifanten en prachtige vogels.
We hebben als chauffeur een wat oudere man, die zo heerlijk rustig alles verteld over het wel en wee van deze dieren en Afrika, wat een verademing zo’n rustige stem, Amerikanen praten altijd snel....
Er zijn zelfs (nep)termietenheuvels en (nep)Baobabbomen, maar alles lijkt echt!
Dan is er ook nog de Pangani Forest Exploration Trail, waar je lopend langs de diverse dieren kunt gaan (soort dierentuin dus, maar geen hokken, alles heel natuurlijk), en hier zijn de gorilla’s het populairst. Prachtige beesten.

In Asia zien we gibbon’s, vogels en tijgers in een prachtig Indiaans landschap. Hier is de attractie Kali River Rapids, maar wij hebben geen zin om met natte kleren rond te lopen, hoewel dat met deze hitte eigenlijk ook wel prettig is ;-)
De Bengaanlse tijgers bewonen een prachtig gedeelte hier in dit park, mijn favoriete wilde dieren. Net onze katten, hoe ze zich wassen, kopjes geven en spelen met elkaar.
De vogelshow Flights of Wonders blijft adembenemend, met een uil die het verdomde om terug naar zijn plaats te keren.
Niels gaat de achtbaan, Expedition Everest – Legend of the Forbidden Mountain alleen in. Han mag niet vanwege zijn hart en ik ben al duizelig van de warmte, laat ik het nou niet erger maken. Gelukkig hebben ze een Single-riders-que, zodat hij er vrij snel door is.

Uiteraard gaan we ook weer naar Dinoland, waar het leven van de dinosauriërs centraal staat. We gaan daar de Primeval Whirl in een kleine achtbaan met ronddraaiende karretjes, het geheel werkt altijd op onze lachspieren, zo geinig.
Ook gaan we terug in de tijd met de rit Dinosaur, waar we terecht komen in de wereld van de dinosauriërs vlak voordat de meteoriet een einde aan ze maakt. Spannend hoor!

En dan begint het weer eens heel erg hard te regenen. Het is halverwege de middag en we besluiten naar huis te gaan. En ook daar regent het. Temperaturen blijven heel hoor hoor, we zitten dan gewoon lekker onder ons afdakje op het terras. Lezen, internetten en kletsen, gewoon lekker ontspannen. Voor diner gaan we weer wat halen bij de Chinees, blijft leuk die kartonnen bekertjes.

24 juli Epcot
We waren nog niet helemaal uitgekeken bij Epcot, dus nog maar eens heen. Niels kwam er achter dat alle keren dat we de afgelopen 2 jaren naar Epcot gaat het bloed- en bloedheet is... Zo ook vandaag!

Eerst maar naar Soarin, blijft zo’n geweldige attractie, verveeld nooit. Captain Eo is een 3-d film met Michael Jackson, film is inmiddels 26 jaar oud, ik heb het ooit nog gezien in Disneyland Los Angeles, 25 jaar terug!
Turtle Talk with Crush is zo ontzettend leuk, zelfs Niels geniet volop. Het is een interactive real-time animatie. Je ziet Crush (de zeeschildpad uit Finding Nemo) op een scherm heen en weer zwemmen, en de kinderen kunnen dan vragen aan hem stellen. Zo mega-knap gedaan, en de antwoorden die Crush geeft zijn zo leuk. We zouden hier wel uren kunnen zitten en dan vooral genieten van al die kindjes die nu thuis vertellen dat ze met Crush gesproken hebben, zo gaaf!

De hitte jaagt ons uiteindelijk het park uit en halverwege de middag zijn we thuis, waar het voor de verandering weer eens regent! In Epcot (Orlando) liepen we te puffen en nog geen halfuurtje verderop regen!

Voor diner gaan we naar Downtown Disney (weer prachtig weer) en eten overheerlijk bij The House of Blues. ’s Avonds naar de film: The Avengers. Stomme Amerikanen, tijdens de film lopen ze weg om dan weer met een lading eten te gaan zitten. Zo mis je toch een heel stuk van de film en het is mega-irritant voor de medefilmbezoekers.... grrrrrr.

25 juli
Luie dag!

26 juli
Wederom naar de Disney Hollywood Studio's om nog wat attracties te doen waar we nog geen tijd voor hebben gehad en om de allerleukste attracties nog een keer te doen.

We weten daar een leuk tentje die goede koffie serveert en overheerlijke koeken heeft, maar je moet wel geduld hebben, nee, deze keer niet omdat je in een rij staat (we hadden maar 2 mensen voor ons), maar omdat de bediening bestaat uit hoogbejaarden... Tja, en dat gaat allemaal niet zo vlot, wederom smaakt de koffie erg lekker, en dat maakt veel goed!

Er is daar ook een Muppetshow, ik ben al jaren een groot Muppetfan, maar oooohhhh wat is dit een slecht verhaal zeg, hier kunnen ze toch wel wat beters van maken. Het grappige is dat in de wachtruimte je geweldig geëntertaind wordt door de Muppets op diverse tv-schermen, dat is eigenlijk vele malen beter en leuker dan de show daarna!!...

De temperatuur loopt weer erg hoog op, bijna 40 graden en windstil, hoe langer je op een dag in het park blijft, hoe meer je de mensen ziet sjokken, rond 4 uur zijn wij het zat en gaan lekker naar huis. De parkeerplaatsen bij Disney zijn enorm en helaas niet overdekt, alles wat je in de auto aanraakt is bloedheet, Han kan bijna het stuur niet vasthouden als we wegrijden.
Eenmaal thuis meteen het zwembad in gedoken, wat is dat toch een heerlijke, noodzakelijke luxe hier, zooooo genieten!!!!

• 28 Juli 2012 - 04:19

Lonie Moller-Heijnen:

P.S. vanwege de vernieuwing van waarbenjij.nu kon ik helaas de foto's nog niet plaatsen, hopelijk volgen ze snel, xxx

• 28 Juli 2012 - 07:17

Mascha:

Wat b vervelende vakantie zeg!!!!!Geniet maar lekker het is jullie gegund

• 28 Juli 2012 - 07:41

Ilse:

Blijft leuk om jullie verhalen te lezen! En fijn om te lezen dat jullie zo genieten!
    Have fun! Liefs Ilse

• 28 Juli 2012 - 19:50

Berenda:

40 graden!!! Pfff mij veel te warm.
    Fijn dat jullie het zop lekker hebben.
    En wat de koffie betreft: Waar je lang op moet wachten smaakt des te lekkerder.

• 30 Juli 2012 - 10:18

Marjan:

Heerlijk nog een hele week te gaan
    xxx