De laatste dag nog goed gevuld... - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu De laatste dag nog goed gevuld... - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

De laatste dag nog goed gevuld...

Blijf op de hoogte en volg Lonie

03 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Davenport

1 augustus Universal Orlando

Eerst even lekker buiten de deur ontbeten, bij Sizzler weer, wederom lekker, veel en vet!
Doorgereden naar Universal Orlando, in de studio's waren we nog niet klaar met alle attracties. Eerst maar naar Shrek 4-D, blijft lachen, de wachtruimte is al zo ontzettend leuk en de attractie nog leuker! Je zit gewoon op een stoel, geen 8-baan en voor je zie je een 3-D-film, dus we dragen allemaal een groene "OgreVision"-bril, met Shrek, Fiona, Donkey etc. en als in de film Shrek op een paard rijdt, maken onze stoelen ook die beweging!... Bochten draaien, omhoog wippen, wederom weer zo knap gemaakt.
Vorig jaar was Niels alleen in de Mummy 8-baan geweest en volgens hem konden wij die best aan. Dus hup, dit jaar Han en ik er ook in, en inderdaad, we zijn wel ergere 8-banen gewend. Revenge of the Mummy is best een spannende rit die ons langs Egyptische mummy's, gangen en grafkelders sleurt. De mummy (Imothep) doet ons met zijn levensechte bewegingen heftig schrikken. Er komt ook vuur en rook aan te pas, best wel een gave 8-baan zeg!

Bij Twister zien we een gesimuleerde tornado met een slurf van 5 verdiepingen hoog op een paar meter afstand, onweer, bliksem, regen, al het natuurgeweld trekt aan je voorbij. Ook gaan we weer naar Earthquake, waar we een aardbeving van 8.3 op de schaal van Richter meemaken. Han en Niels willen nog graag een keer Men in Black doen, en omdat ik die nog niet gedaan had gingen we die leuke attractie in, waar we ons heerlijk konden uitleven met het schieten op Aliens. We hebben er flink wat om zeep geholpen hoor. Jullie kunnen vanacht weer rustig slapen ;-)

Ondertussen was het voor de verandering weer eens gaan gieten, we hebben dit jaar veel meer water dan vorig jaar zeg. Echt iedere dag regen, die meteen gepaard gaat met onweer en bliksem, het vreemde is: 's nachts nooit!!??... In de pretparken worden dan meteen heel veel attracties stilgezet, zodat iedereen "op straat" loopt.
Als het ergste onweer voorbij is gaan we klaar staan voor de show van de Blues Brothers. Hebben we vorig jaar zo van genoten, maar toen kende Niels de film nog niet, inmiddels hebben we hem laten kennis maken met deze cultfilm, kon hij ook meebrullen met de liedjes. De show vindt plaats in een straatje voor een huis, is een buitengebeuren dus. Alles werd in gereedheid gebracht, stoepje drooggeveegd, microfoons geplaatst, plastic hoezen van de boxen afgehaald etc. We stonden al met wat aardig mensen de wachten, toen hoorden we dat de show "due to wheater conditions" wordt afgelast! Dat is balen... Er is nog te veel onweer in de omgeving en we willen toch niet meemaken dat Jake en Elwood worden geëlectrocuteerd.
En omdat het weer begint te regenen, besluiten we er maar een eind aan te maken. Aan het dagje Universal dan hé...!

2 augustus

Vanmiddag naar het verzakkende huis van Ripley's Believer it or Not! Daar zijn voorwerpen, illusies en filmopnamens van vreemde gebeurtenissen. Het is opgericht tijdens de Wereldtentoonstelling in 1933 en behoort tot een wereldwijde museumketen.
De Amerikaanse presentator en cartoonist Robert Ripley reisde de wereld rond op zoek naar vreemde en bizarre voorwerpen, mensen, beesten. We hebben veel bizarre dingen gezien, een kamer die scheeft staat en dan verwacht je dat de biljartbal op de biljarttafel naar beneden rolt ipv naar boven! Gezichtsbedrogtekeningen, shrinking heads, beelden van de langste man ter wereld, de kleinste ooit ter wereld, schilderijen gemaakt van snoepjes, van postzegels, van 1 cent munten, kleinste bestek ter wereld. "Pranks of Nature" met foto's of een kort zwart/wit filmpje van dieren met bijv. een hond met 1 oog in het midden van zijn gezicht, een schaap met meer dan 4 poten.
Een Musical Car met 160 werkende instrumenten, en nog veel en veel meer.
Het huis staat scheef en lijkt weg te zakken in een "sinkhole". Sinkholes kom je hier veel tegen, het zijn ondergrondse grotten die na zware regenval instorten onder het gewicht van de grond erboven. Was een hele leuke ervaring.

3 augustus Sea World
Ik blijf dat toch zo mooi vinden: orka's, en we hadden nog 1 dag in te vullen, dus hup, met z'n allen naar Sea World en wederom hebben we genoten!
Het park biedt veel amusement, maar de nadruk ligt op onderwijs, onderzoek en natuurbehoud. Sommige zeedieren mag je aanraken of voeren. De Manatee wordt hier in Florida met uitsterven bedreigt er is in Seaworld een rescuecenter, de manatees kun je alleen achter glas bewonderen. Vanuit een lange kunststoftunnel die door een inmens groot aquarium loopt kun je murenen, barracuda's, kogelvissen en haaien bewonderen.
Bij Wild Arctic komen we met een gesimuleerde helicoptervlucht aan op de noordpool. De walrussen, beluga's en ijsberen leven hier in een zeer natuurlijke omgeving.

Maar hoogtepunt blijft hier toch de orkashow. In een enorm groot stadion wordt een prachtige show opgevoerd van muziek met de orka's. Tot 1 1/2 jaar geleden gingen er ook trainers mee zwemmen met de orka's, er is echter een trainster door een orka onderwater gesleurd en daardoor verdronken, sindsdien is dat dus over....
Soms sprongen 4 orka's tegelijk omhoog het water uit, wat blijft dat toch een spectaculair gezicht, wow!
En voor de kinderen blijft het leukste moment als de orka's op hun zij liggend langskomen en met hun staartvin water het publiek in gooien, de splashzone is de eerste 15 rijen, wij zaten helemaal bovenin.
Ondertussen worden we overvallen... door een noodweer, maar ook dat is niet leuk ;-)
De lucht is heel erg donker, veel onweer en ellende. Als het even droog is gaan wij het park uit, het asfalt stoomt helemaal, blijft een raar gezicht.

Ons laatste avondmaal nuttigen we in Portofino, hier zijn we vorige jaar en 2 jaar terug ook al geweest en is een erg goed, lekker Italiaans restaurant. Han had via de mail gereserveerd, Han "Liked" Portofino ook op facebook, en kijk... we worden herkend, de manager komt even langs als we lekker zitten te eten, maakt een praatje, heeft het over facebook en dat Han hun "liked". Als we klaar zijn met het hoofdgerecht en vragen om de dessertkaart, komt de manager ineens met een enorm stuk chocoladetaart aanzetten, van het huis!... We nemen nog een lekker kopje koffie en nemen daarna afscheid van de manager. Leuk toch, facebook!

Eenmaal thuis koffers inpakken, morgen om 13.45 uur (NL 19.45 uur) vliegen we van Orlando naar Washington en vandaar terug naar Amsterdam...

• 04 Augustus 2012 - 07:17

Jacqueline:

Goede thuisreis;-)

• 04 Augustus 2012 - 10:34

Willy:

Hoi Lonie, Han en Niels,
    Ontzettend leuk om mee gereisd te hebben op jullie vakantie.
    Ik heb de verhalen met veel plezier gelezen.
    Goed reis terug naar Nederland!

• 05 Augustus 2012 - 13:29

Margot:

Heerlijk om zo mee te kunnen genieten met jullie ervaringen!!
    Safe flight home and see you soon!!!!!

• 06 Augustus 2012 - 10:04

Ineke:

Inmiddels al weer lekker thuis in prachtig Nederland! Je verhalen waren weer leuk, ineke, xxx