Nieuw Zeeland vs Holland - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland vs Holland - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland vs Holland

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

18 Juni 2014 | Verenigde Staten, Davenport

14 juni

Zoals jullie al op mijn facebook hebben kunnen lezen gingen we vandaag naar mijn vrienden van mijn 1e Amerikareis 1987. John en Beverly heb ik in San Diego voor het eerst ontmoet, heb ze later ook opgezocht in Nieuw Zeeland en in 1993 zijn ze in Nederland geweest.
Dat was het laatste echte contact, altijd elkaar op de hoogte gehouden van ons wel en wee. Hun verhuizing van NZ naar Texas met inmiddels hun zoon Daniel. En sinds vorig jaar zomer wonen ze dus vlakbij Daytona Beach, wat maar 1 ½ uur rijden van Orlando is.

We hebben een hartstikke leuke, gezellig dag gehad. Leuk ook dat de leeftijden van onze zoons zo dichtbij elkaar ligt, de jongens konden het goed vinden samen. Daniel had nog een computerprobleem en daar kon Niels hem mee helpen. Samen gingen ze nog een rondje rijden in de auto van Daniel (19, en meneer heeft een vette Audi TT onder z’n kont, Amerikaanse prijzen….) en kwamen met een nat pak terug, want ze hadden de top naar beneden gedaan, lekker stoer natuurlijk, maar er kwam weer eens een bui over! De zoveelste deze vakantie!!!

Zondag 15 juni

Ook dit heeft al uitgebreid op mijn facebook gestaan, eindelijk de Starwarsparade gezien!! Deze keer frontrow, in de volle zon, hartstikke druk, zondag en vaderdag! Maar het was geweldig, echt de moeite waard voor Starwarsfans!... Han en Niels hebben samen meer dan 200 foto’s gemaakt! Zegt genoeg! Kan alleen geen Starwarsmuziek meer horen, pffff achterelkaar draaide ze steeds dezelfde muziek.

We denken slim te zijn om “even” over te steken naar Magic Kingdom…. Dom, dom, dom, superdruk daar, wat een gekkenhuis, oeps fathersday…. Wordt hier toch veel uitgebreider gevierd dan bij ons hoor…!
We eten een burger, duiken nog 2 attracties in, maar het is eigenlijk geen doen, bovendien voel ik me helemaal niet lekker, keelpijn en niet zo’n beetje ook, komt door die airco hier, die staat in winkels etc. veel te hoog, iedere keer weer een muur van kou waar je tegen aanloopt.
We gaan lekker het park uit, naar huis en zwemmen en rusten wat.
En natuurlijk…….. noodweer, wederom. Zelfs zo erg, dat we de huizen aan de andere kant van de golfcourse niet meer konden zien! Wit van het water was het, en jemig wat een onweer…..!

Oja, moet jullie nog wat vertellen over de golfcourse. Voor het eerst hebben we dus een huis die aan een golfcourse ligt, daar wordt fanatiek gebruik van gemaakt. ’s Morgens vroeg is het het drukst, logisch, is het redelijk koel, maar de hele dag door zie je mensen met de karretjes, uitstappen, bal weer verderop slaan, karretje weer instappen, en weer verder rijden naar je bal…. Zelfs op het heetst van de dag, met ook van die leuke golfoutfits aan, je lig af en toe dubbel hier, tis voor ons leuk om te zien, last hebben we er niet van, die golfkarretjes maken bijna geen geluid, soms hoor je een kreet van Yesssss of O nooooooo….

Maar goed, dat gras en ook de bunkers hebben onderhoud nodig! Nou zie je dus iedere dag, ja echt iedere dag mannetjes op grasmaaimachines hier rondrijden! Het is wel raar, stug gras hoor, niet wat wij in NL hebben, maar dan nog, iedere dag??? Yep. Dan komt er ook geregeld een speciaal ding die alleen over de zandbunkers rijdt en het zand dus weer netjes in vorm brengt. Er liggen trouwens ook harkjes bij de bunkers, dus als je er in gestaan hebt moet je zelf ff harken, we zien het de 1 wel doen en een ander niet…..! Daarna komt dan weer een machine die het “gemorste” zand dat op het gras ligt weer in de bunker blaast…. Een werk mensen, een werk!!! Echt niet normaal, en het gaat maar door, wel goed voor de werkgelegenheid natuurlijk.

En dan hebben wij om ons huis ook nog gras, dat wordt natuurlijk niet door de grasmensen van de golfcourse onderhouden, nee, dat wordt weer onderhouden door tuinders die zijn ingehuurd door ons huisverhuurbedrijf. En onze “buren” hebben een ander huisverhuurbedrijf dus ook een andere tuinder, dus hun gras wordt bijv. op maandag gemaaid en de onze op dinsdag, terwijl het gras gewoon in elkaar overloopt, want hekjes tussen de buren bestaan niet, tel daar bij op dat het gras op de golfcourse bijna dagelijks wordt gemaaid… Kortom, je hoort hier altijd wel een grasmaaier in de buurt!!!

16 juni, ben snipverkouden, blijven lekker “thuis”.

17 juni dinsdag

Lekker lang lopen neuzen in een immens grote boekwinkel, heerlijk. Boeken koop ik niet meer, heb een e-reader, maar boeken kijken vind ik nog steeds zalig. In deze winkel is ook een coffeecorner, helemaal leuk, lijkt wel een beetje op een bibliotheek.

Han en Niels gaan naar de film, cadeautje van Niels voor Han voor vaderdag. Een mannenfilm, kon ik lekker gaan shoppen, dus heb Downtown Disney maar ff leeggekocht! En daarna lekker in de schaduw op de mannen zitten wachten.
Hapje gegeten bij House of Blues, altijd lekker en goed eten daar in een leuke setting, met gerechten uit de zuidelijk staten.

Het weer zat mee, nog steeds droog en geen dreigende luchten, we kunnen proberen of we naar Fantasmic kunnen. Deze show willen we toch eigenlijk altijd wel zien als we hier zijn. Fantasmic is een combinatie van muziek, lasershows, waterprojecties en animaties. Er werken meer dan 100 mensen aan mee. De choreografie loopt perfect synchroon met de muziek, het vuurwerk en de belichting. Het op een eiland in een lagune spelende verhaal verteld op de voortdurende strijd tussen goed en kwaad. Verlichte boten, vliegende boten en een meer da in brand vliegt etc. Het is een machtig spektakel. En we hebben – weer – genoten.