Discovery Cove - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Discovery Cove - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Discovery Cove

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

22 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Davenport

WOW!!! What a day! Unbelievable…..!

Dit was echt zo geweldig. Al 3 jaar hadden we plannen om hier naar toe te gaan, maar ja, het is niet goedkoop, dus steeds lieten we het links liggen, deze vakantie echter niet en hebben we het al enige weken geleden geboekt, en we zijn niet teleurgesteld zeg.

Discovery Cove is een all-inclusive park. Per dag komen er maximaal 1300 gasten, dus niet de drukte en het gekkenhuis van een pretpark. Je kan snorkelen met tropische vissen en roggen. In een verswaterrivier kun je heel relaxed ronddobberen in warm water. In de grote vogelkooi mag je papagaaien, toekans en ander exotische vogels voeren, en otters zien. En, als je dat apart bijgeboekt hebt, kun je 30-minuten met een klein groepje bij een doflijn staan/zwemmen.

We waren er al lekker vroeg, voor half 8 liepen we al naar binnen, maar we waren niet eens de eerste, officieel gaat het pas om 8 uur open. Eerst de check-inn, dan een korte rondleiding door het park heen.
Het is allemaal heel mooi aangelegd, je merk bijna niet dat je midden in de stad bent. Als je te diep in het zand graaft kom je uit op beton!

Op naar het onbijt, waar de keuze ruim was, maar waar wij alleen genoegen namen met een croissantje, koffie en wat fruit.
Waarna een gids ons naar onze privé cabana, die hadden wij bijgeboekt, leek ons wel handig, en terugkijkend op de dag, was het reuze handig. Er staan er niet veel in het park, maar 20 of zo. De cabana zag er werkelijk schitterend uit, met 2 ligstoelen, 4 gewone stoelen, diverse handdoeken, eigen locker, een eigen koelkast – gevuld!!! met diverse frisdranken. Willen jullie nog alcoholische dranken?? Nee dank je, overdag drinken wij niet!
Een dak boven ons hoofd (erg prettig, de laatste dagen hebben we steeds regen). En ook nog een privé cabana-boy, als we meer drinken, snacks, handdoeken nodig hadden konden we hem inseinen.
OMG wat een luxe, wat een verwennerij, wat heerlijk!!!

Je moet verplicht een zwemvest of wetsuit aantrekken als je het water in gaat. Bij de snorkelset kregen we ook nog zonnenbrand, je moet nl. speciale zonnenbrand gebruiken, deze is goed voor de dieren in het water en voor het milieu!
Hup, badkleding aan, snorkelset op, en The Grand Reef in. We waren de eerste. Brrrrrrrrrrrrr dat valt ff tegen, water is best wel koud, maar eenmaal goed door en het onwijs mooie beeld van de onderwaterwereld doet de kou gauw vergeten.
Wow, wat is het mooi hier, prachtig gekleurde tropische vissen, kleine roggen, hele grote roggen, nog meer vissen en nog veel meer vissen, schitterend. Er zijn ook nog haaien, die zitten dan weer achter glas, maar kun je evengoed via the Grand Reef zien, heel bijzonder.

Bij The Freshwater Oasis zien we prachtige vogels in diverse soorten en maten, via een langzaamstromend riviertje kun je daar komen, als je dan weer onder een waterval doorzwemt zie je weer andere prachtige dieren.

Ik kan hier wel een week blijven, dit is helemaal zo mijn ding!!!

Langs alle 3 de waterplaatsen staan heel veel lifeguards, Ongeveer om de 40 meter van elkaar af, en ze werden geregeld afgewisseld. We hebben er 1 in actie gezien, een kind schrok heel erg van een enorme rog die onder hem doorzwom, raakte in paniek en schreeuwde, hup, lifeguard sprong het water in. Heel attent. Er werd nog even met het kind en de moeder gesproken toen ze op de kant stonden. Later zagen we dat ook met de lifeguard on duty nog gesproken werd.

Half 1 lekker lunchen, keuze is wederom groot, porties redelijk van formaat, dat wordt nog wat voor onze dikke Amerikaanse vrienden, die hebben hier nooit genoeg aan hoor!
Steelbandje speelt, lijkt wel of we ergens op de Caribbean zitten, heerlijk hoor.

En dan begint het te regenen, heel hard te regenen..... Wij blij met ons afdakje, er staan heel veel ligstoelen, maar die hebben lang niet allemaal een parasol. Gelukkig geen onweer in de lucht, want nu kwam ons mooiste moment van de dag: DOLPHIN SWIM!!!

De regen is net gestopt als wij om half 2 uitleg krijgen van wat wel en niet mag in het water. Het duurde nog al lang voor de groep voor ons het water uitkwam, wat bleek nou, 1 dolfijn was een beetje zijn eigen gang gegaan. Ja, het zijn nou eenmaal dieren en ze doen niet altijd alles wat een trainer wil, toch kreeg deze groep alle tijd.

Samen met 2 engelse mannen, een New Yorkse moeder met 2 dochters en een zoon en wij 3en (team Netherlands werden we genoemd door onze dolfijnterainer Brian) daalde ons groepje af in Dolphin Lagoon. Brrr ook dit water is erg koud, vooral Niels staat te lidderen, zit ook geen gram vet aan dat kind!!!

De ontmoeting met de dolfijnen, eerst Tyler en later Stella, was AMAZING! Wat voelen dolfijnen toch bijzonder aan, en wat zijn ze lief en mooi. We hebben ze geaaid, gekust, ze hebben ons voortgetrokken etc. De foto’s zullen wel veel duidelijker zijn dan mijn verhaal. Het was wel heel anders dan mijn Dolfijnzwemmen op Curacao, dat ging veel rustiger.
Wat gaat een half uur snel voorbij zeg, we hadden nog wel uren daar willen zijn. Voor Niels en inmiddels ook voor Han, was het goed dat we er uit gingen, want nu had ik inmiddels 2 lidderende mannen!.....

En dan ineens: onweer!
Wij staan nog wat na te praten over het dolfijn zwemmen als er erg veel onweer over komt. Iedereen moet het water uit, echt iedereen! Wij mogen niet eens schuilen onder onze cabana, daar zit nl. ijzer in. Een tijdje onder een afdakje van de algemene lockers gestaan.

Na een min. of 15 trekt het onweer weg en gaan als eerste de lifeguards weer op hun post zitten. Een grote groep vertrekt dan al naar huis. Wij twijfelen nog even, maar we zitten er eigenlijk alle 3 wel doorheen. En om half 5 verlaten we Discovery Cove (tis tot half 6 open, en we waren er al om half 8!).

Uiteraard hebben we de foto’s inclusief foto-cd en dvd gekocht, waar onze eigen dolfijn ervaringen op staan, om thuis nog lekker na te genieten van deze geweldige dag!!!

• 22 Augustus 2013 - 03:52

Esther:

Hoi hoi.....

Wat geweldig om te lezen en wat een leuke foto's!!!!!
    Ik geniet steeds mee van de mooie tijd die jullie daar hebben.

Dikke knufffff esje

• 22 Augustus 2013 - 12:05

Ineke:

Mooi verhaal weer lieve zus, xxx

• 23 Augustus 2013 - 11:23

Marjan:

Wauw wat een ervaring en mooie foto's zeg.
    Nu ben ik echt jaloers.
    xxx