Even een up-date - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Even een up-date - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Even een up-date

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

25 Augustus 2013 | Verenigde Staten, Davenport

Helleu, was ik weer even voor een korte update.
Schrijf wel minder dan de vorige jaren, maar we beleven net zoveel hoor. Wat is het toch heerlijk om hier in Florida vakantie te vieren. Love it!!!!

We zijn nog een 2e keer naar Epcot geweest en nog wat attracties gedaan die we de 1e keer hadden gemist, tja, dat kan natuurlijk niet, we willen wel alles doen, veel te leuk hier.
We gingen ‘s avonds al om kwart voor 8 klaar zitten voor de vuurwerk/laser/watershow die pas om 9 uur gaat beginnen. We zijn moe en het is erg heet. Toch wel fijn dat WDW nu ook gratis wifi heeft, we vermaken ons dus wel tot 9 uur. Bovendien hebben we een heerlijk plekje. Als de show begint zien we alles goed, we kunnen zelfs blijven zitten, erg prettig.
Daarna wel met de massa het park uit, maar dat regelen ze hier toch wel erg goed hoor, gaat echt vlot.
Op de terugweg naar huis worden we overvallen…… door een noodweer weliswaar, maar tis toch niet leuk. Heel rustig aan rijden en zo kwamen we weer veilig “thuis”.

We zijn ook nog een 2e é 3e keer in Magic Kingdom geweest. De 2e keer nog veel attracties gedaan om daarna de electrische parade en vuurwerkshow te zien, helaas begon het een kwartier voor de parade te regenen. We kijken elkaar aan en besluiten naar huis te gaan. We kunnen nog een andere keer terug komen. En dat hebben we dus ook gedaan. We stonden toen op een heerlijk plekje, met nog een Nederlands gezien met een zoon van 11 en een dochter van 7, lekker te kletsen om de tijd te doden. Helemaal gezellig zo. Uiteraard de parade en het vuurwerk gezien en wederom was het schitterend.

We hebben nog lekker gegeten in het nieuwe restaurant in het park: Be Our Guest. Helemaal geinspireerd op de film Beauty and the Beast. Prachtig restaurant zeg, bestaat uit 3 grote zalen waarvan 1 de balzaal is, met schitterende kroonluchters, prachtige plafondschilderingen en een glazenwand waar je de sneeuw ziet vallen op de bergen en bomen….. Je rode servet lag gevouwen als een roos op je bord, bediening helemaal in stijl van de film, zo leuk!
Ineens wordt luid omgeroepen: The Beast is welcoming his guest! Personeel begint te klappen en ja hoor, het Beest komt ineens de zaal binnen begroet ons, en verdwijnt naar zijn study.
Oja, en ook nog heerlijk gegeten daar!

We hebben er ook weer 2 dagen Universal Studios opzitten. Harry Potter, The Terminator, Simson’s ride, Men in Black, ooooohhh wat heerlijk om dit allemaal te kunnen doen. Er is ook een nieuwe attractie: Transformers. Je moet wel de film kennen, anders snap je er niets van. Wat een gave attractive zeg, wow!!!! Super hoe ze het kunnen maken, helaas niet uit te leggen, maar als je hier bent ga er dan zeker naartoe, is echt de moeite waard.

Ze hebben daar ook een vuurwerkshow, hadden we nog niet eerder gezien, dus nu maar eens een kijkje genomen en ook deze was zeer de moeite waard. Universal bestaat 100 jaar en op een scherm van water kreeg je allerlei beelden uit diverse films te zien. De laser-, vuurwerk- en watershow sloot daar perfect op aan. Het geheel werd aan elkaar gepraat door Morgan Freeman, prachtige stem heeft die vent. Voor jonge kinderen is hier niet veel aan.

Ook zijn we naar een waterpark geweest, Aquatica. Golfslagbad, diverse glijbanen, lazyriver etc. heerlijk om je hier een paar uur te vermaken. Niels kon maar geen genoeg krijgen van een glijbaan waar je met een rubberband vanaf moet. “Kom mam, je kan deze best wel hebben, is niet eng, 8banen in Disney zijn enger”, ja ja, dacht ik, maar goed, ik liet me overhalen en ben een glijbaan afgegaan……………… Noooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiit meer!!!! Doodeng, kwam met trillende benen beneden!
Helaas moesten we een aantal keren het water uit: Due to weatherconditions! Erg veel onweer in de lucht, dat was wel jammer. De 1e week geen onweer en regen gehad maar de 2e en 3e week volop! Maar we hebben een heerlijk dagje Aquatica er op zitten.

Tis echt heerlijk vakantievieren hier. Ook al hebben ze gekke regels en wetten.
Zo mag Niels nog steeds geen alcohol! Ondanks zijn 19 jaar. Maar als hij Amerikaans staatsburger was geweest en in het leger zat mocht hij nu wel met vreselijke wapens mensen neermaaien in verre landen…!
Het autorijden is zeer relaxed. Geen getoeter, geen middelvinger, geen gebaalde vuist. Wij maken het tenminste niet mee.
In de parken zijn de wc’s echt schoon, kunnen ze bij de Efteling nog wat van leren.
Personeel, waar dan ook, is echt vriendelijk. Hoewel wij soms wel het gevoel hebben dat ze het niet menen of het ze niets interesseert. Maar goed, je voel je wel welkom!
Je zweet je hier wel helemaal te pletter. Han had laatst een zwarte broek aan, je zag een wit uitgeslagen rand na 1 dag dragen al zitten!!!

Vandaag. 24 augustus, weer eens noodweer gehad. Kwam echt met bakken uit de lucht. De lucht was inktzwart, heel bijzonder. Zo maar eens even spaghetti koken, home-made-coocking, altijd lekker.

• 25 Augustus 2013 - 13:02

Marjan:

Heerlijk weer een verslag kan er geen genoeg van krijgen.
    xxx