De 2e week - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu De 2e week - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

De 2e week

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

13 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag 10 augustus

Hier het vervolg op mijn verslag van deze dag.
We waren dus in de grootste Mall van Florida waar ik in de Apple store een verslag heb zitten typen. Niet normaal zoveel iPhones en iPads er waren waar je gewoon op kon zitten spelen/werken/internetten. Ondertussen verkochten ze ook nog het een en ander hoor.
Het is dat de iPhones AT&T gelockt zijn anders hadden we er 3 gekocht!!!! Niels was helemaal happy, hij heeft eindelijk een iPhone in z'n handen gehad, we hebben dat vandaag vaak gehoord.
Daarna nog naar een winkel geweest waar ze gesigneerde foto's verkopen, voornamelijk van topsporters, maar ook van muziekmensen (gesigneerde gitaar van Eric Clapton, had Han wel zin in om te kopen), diverse Star Wars mensen (was Niels mega in geïnteresseerd) en een machtig mooie foto met handtekening van ……Walt Disney!!!! Toen liep ik te watertanden, maar ja….6.000 dollar gaat toch echt boven ons budget, helaas…..! Lekker bij Starbucks aan de koffie en croissantje en nog even naar Nederland gebeld, wat een goede verbinding was het zeg, net of ik ook in Nederland was, Esther het was gezellig om je even te spreken.

Omdat het nog redelijk vroeg op de dag was besloten we toch weer naar de Disney Hollywood Studios te gaan. Nog een paar attracties doen, Niels wilde nog graag in de Rock 'n' Roller Coaster, starring Aerosmith, Han mag er ivm zijn hart niet in en ik doe het niet omdat m'n bloeddruk steeds zo laag is en daardoor constant duizelig ben. Gelukkig heeft Niels de leeftijd om alleen te gaan. Voordeel hier is ook dat sommige attracties een: Single rider Queue hebben, hij was er snel doorheen. Lekker gegeten bij de Hollywood Brown Derby, net als gisteravond, het eten is wederom zeer goed!!!!
Daarna op naar Toy Story Midway Mania, vonden we gisteren ook zo leuk!!! De attractie is megapopulair, en dat was aan de rij ook wel te merken, we hebben er 70 min. in gestaan…. Maar met z'n 3en hebben we gelukkig een hoop lol en ach, zo vliegt de tijd toch wel om, je weet als je naar Disney gaat dat sommige attracties in het hoogseizoen lange wachtrijen hebben daar moet je niet moeilijk over doen, vaak zijn de wachtruimtes heel leuk ingericht en mensen kijken vinden we alle 3 leuk. En dan maar commentaar leveren natuurlijk, hahahaahaa….. Niels presteerde het nog om de highscore van onze race te halen, geweldig toch!
De bedoeling was om als afsluiting naar Fantasmic te gaan, deze is maar een paar avonden per week en is een: nighttime spectacular with lasers, lights, dancing fountains and special effects. De show duurt 25 min. en heeft "maar" plek voor 10.000 mensen. 1 ½ uur voor de show gaan de deuren al open….en dan begint het weer te regenen…..en niet zo'n beetje ook….. daar sta je dan, wat gaan we doen??? We besluiten toch om naar huis terug te gaan. Omdat we een hopperpas hebben kunnen we altijd nog een keer op een avond als de show is "even" binnenwippen.

Eenmaal thuis duiken we het zwembad in, want ondanks regen blijft de temperatuur hier hoog, zo rond de 37 graden. Dat is nog wel te doen, maar die luchtvochtigheid…ik denk niet dat ik er ooit aan zal wennen…het waait bijna niet, een beetje wind zal het zoveel aangenamer maken.
Als het wel waait komen er meteen donkere wolken aan en stort het weer even, maar verkoeling brengt het helaas niet. Om ons heen zijn een aantal hurricans aktief zagen we vanavond op het nieuws, maar niet bij ons dicht in de buurt, so don't worry!!!!

We hebben van de week nog getankt…dat is lachen hier…kost echt geen drol!!!! Volle tank voor nog geen 20 euro!!!!!! Wow!!!! Geen wonder dat ze hier in die grote auto's rijden. Autorijden is hier trouwens heel goed te doen, snelwegen zijn goed, en met het navigatiesysteem is alles prima te bereiken. Wegenwacht kennen ze niet, je mede-weggebruikers zijn verplicht je te helpen als je met pech langs de weg komt te staan…en tegelijkertijd waarschuwen ze je om mensen die met hun handen staan te zwaaien langs te weg te negeren…het kunnen wel eens mensen zijn die toeristen overvallen…..????? Raar land…!!

Dinsdag 11/8
Naar Aquatica geweest een waterpretpark. Vooral voor Niels een feest, veel waterglijbanen, lazy river, golfslagbad en dat alles in een zeer mooie/leuke omgeving gemaakt. Wederom genieten. Totdat mijn linkerlens het voor gezien houdt, uiteindelijk heb ik zo veel last van m'n lens dat ik m'n lenzen uit moet doen en daar loop ik dan met m'n bril op...en ik heb nooit m'n bril op!!! Da's echt balen, m'n oog blijft zeer doen en als er ook nog een noodweer losbarst besluiten we naar huis terug te gaan.
's Avonds lekker chillen in het zwembad bij huis, ach ja, we haddden nog niet genoeg water gezien voor vandaag...!!

Woensdag 12/8
Gelukkig, geen last meer van m'n oog en ik kan m'n lens weer in, joepie!!!!
Op naar Kennedy Space Center, we waren er al om 9 uur en gingen pas om half 7 weer weg!!! Na de koffie eerst een IMAX 3D film gezien: Magnificent Desolation: Walking on de Moon, hele mooie film met zelden vertoon NASA beelden. Gelopen naar Rocket Garden, de raketten die hier staan vertegenwoordigen verschillende perioden in de geschiedenis van de ruimtevaart. De Explorer gezien, een repicla op ware grootte van de Space Shuttle. Daarna in een simulator geweest om de lancering van de Space Shuttle mee te maken, die attractie is vrij nieuw en echt mega-super-vetgaaf!!!!
Daarna de bus in voor de Space Center Tour, je gaat dan echt het hoogbeveiligde terrein van NASA op. Vanaf een observatie toren kun je de verschillende lanceerplatforms zien. De 2e stop is het Apollo/Saturn V Centrum, bevat een 110 m. hoge Saturn V maanraket. Hier kun je ook een maansteen aanraken. De 3e stop was bij de Fabriek van ISS. De tour duurde bijna 3 uur en was zeer de moeite waard, een aanrader mochten jullie ooit deze kant opkomen.
Terug bij KSC naar de IMAX 3D over de Hubble telescoop, wauw wat een machtig mooie beelden.....hier werden we wel even stil van...
Dit was een geweldige dag, de zoveelste al deze vakantie...!!!
Eenmaal thuis dook Niels het zwembad nog in, verder een luie avond gehad, heerlijk.....

• 13 Augustus 2010 - 15:18

Esther:

Het was inderdaad een goede verbinding. Zo grappig dat je "gewoon" even belt met de andere kant van de wereld!!

Lekker lezen zo!!

Gr Esther en de rest.

PS: Wij gaan zo even naar de draaimolen bij de Beverwijkse kermis en een oliebol halen!!

• 13 Augustus 2010 - 15:30

Debby:

Kennedy Space Centre... WAUW! Wat klinkt dát gaaf zeg, als we die kant ooit nog eens op gaan, ooit, dan is dat idd een must. Heb 't al van meer mensen gehoord, en jullie hebben er dus ook van genoten. De Hubble gaat er binnenkort "uit" maar wat dat ding aan plaat(jes) heeft gemaakt is zeer indrukwekkend!!

Nou,sterkte met het weer, en op naar de volgende parken! ENJOY!

We lezen graag mee : ) Je schrijft geweldig Lonie

• 13 Augustus 2010 - 15:37

Bert:

Mooi verslag weer! Herken diverse dingen van mijn 2 bezoeken aan Florida.

Ik wens jullie nog een paar heel aangename dagen daar en dan daarna een SAFE JOURNEY home!

• 13 Augustus 2010 - 15:39

Ilse:

Wow wat een verhaal en wat een temperatuur :S pfff moet er nu niet aan denken hoor!
    In ieder geval fijn dat je elke dag verkoeling kan zoeken in jullie heerlijke prive zwembad!

Heel veel plezier nog!

Liefs!!

• 14 Augustus 2010 - 19:02

Marjan:

Haha ik lees nu pas de updates.
    Had ik helemaal niet gezien aan de linker kant.
    Blond geboren lol.
    Volgende maand hoop ik je te zien bij de bbq.

X Marjan

• 14 Augustus 2010 - 20:29

Miranda:

Hoi hoi Han Lonie en Niels wij zijn met terug van vakantie de wasmachine draait alweer volop en had nu even tijd om alle mail te bekijken. Wat gaaf om te lezen hoe jullie het daar hebben erg leuk hoor en mooie foto's whow en wat een huis (zaten wij dan in onze caravan gewoon in NL met niet al te mooi weer)Geniet er maar lekker van en ik hou de mail in de gaten. Groetjes en liefs Miranda XXX

• 15 Augustus 2010 - 11:01

Jeroen Heynemans:

Wat gaaf dat jullie het naar jullie zin hebben, krijg een goed beeld van je verhalen.
    Zie het helemaal voor me als ik mijn ogen sluit....mmmm knap hahahaha
    Heel erg veel plezier.
    Geniet Geniet Geniet
    Dikke Zoen en Knuff van Jeroen

• 15 Augustus 2010 - 16:27

Corrie:

Gaaf die foto's van de nasa en die m en m's mmmmmmmmmmmm lekker.
    Dikke kus Corrie en Peter.