Wauw..............wat een verjaardag zeg!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Wauw..............wat een verjaardag zeg!!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Wauw..............wat een verjaardag zeg!!!!

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

23 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Ik heb vandaag een geweldig cadeau van mijn mannen gekregen. Echt een topcadeau. Vertel het jullie zo, eerst nog even over gisteren.
Auto gehuurd en lekker getourd over het zuidelijk deel van het eiland. Ook erg mooi, geshopt bij AH!!! Ja, echt waar, er is hier een supergrote AH. Lekker wijntje gekocht, chips, stroopwafels, sultana's, mmmmmm. Tussen de middag in Willemstad een broodje kroket gegeten, was erg lekker. Veel mooie winkels daar, vooral de gevels zijn erg leuk om te zien, heel kleurrijk.
We hebben echt een rustig dagje, we zijn alle 3 nog behoorlijk verbrand van Klein Curacao. Zijn jullie knieholtes wel eens verbrand? Jemig de pemig, dat doet zeer zeg!!!! Echt niet normaal, maar ja, als je urenlang aan het snorkelen bent en daar vergeet te smeren dan weet je het wel......
's Avonds weer lekker gegeten en zowaar een keer laat slapen: 11 uur!

Vanmorgen was ik weer het eerst wakker, tegen 8en de mannen maar eens wakker gemaakt, het is tenslotte mijn verjaardag. Na het - wederom - overheerlijke ontbijt, de auto in naar..........ja waar eigenlijk naar toe?
We gingen naar Dolphin Academy, een soort van Dolfinarium, maar wat kleiner. Ook geven ze hier dolfijntherapie aan gehandicapte kinderen, er zijn ooit nog eens plannen geweest om de groep van Lotte inclusief ouders hier naar toe te halen, maar dat is helaas nooit gebeurd. En achteraf gezien was Lotje toen al te slecht om de reis te kunnen ondernemen.
Ze hebben er diverse aquariums met prachtige vissen, een haaienbak, flamingo's etc. De dolfijnen zwemmen in "gewoon" zeewater, dat staat nl. in verbinding met de zee. Lekker rondgekeken en wat gegeten, toen moest ik zwemkleding gaan aantrekken?! Alleen ik, Han en Niels niet. Want mijn cadeau was:

ZWEMMEN MET DE DOLFIJNEN!!!!

Ja, dan val je wel even stil natuurlijk.
Eerst kregen de "zwemmers" een briefing over wat we konden verwachten en wat we wel en niet mochten doen, en daarna in groepjes van 6 naar de diverse locaties om te gaan zwemmen. Per 6 mensen waren er 2 dolfijnen. Mijn groepje had een moederdolfijn met een 3-jarige dochter. Eerst flippers aan en toen het water in, daarna naar het midden zwemmen en de een kreeg een kusje van de dolfijn en de ander (ik o.a.) mocht de voorvinnen vasthouden. Daarna zwommen ze langszij en konden we ze aaien, voelt zacht en stevig die huid, soms bliezen ze door hun spuitgat, maar niet vaak.
Ook nog tussens 2 dolfijnen werd je meegetrokken. Later nog een kusje gekregen, de trainer hield alles keurig bij, zodat we allemaal aan de beurt kwamen.
Wat een ervaring, wat een belevenis, wat een dag!!!!
Onwijs gaaf, vet, cool, wow!
Han en Niels mochten dichtbij staan om foto's te kunnen maken. Maar er was ook nog een fotograaf en tevens werd alles gefilmd. Het duurde een half uur, maar voor mijn gevoel heb ik langer dan een uur in het water gelegen hoor. Daarna nog even een praatje over hoe het was geweest en toen weer verkleden en naar Han en Niels, ondertussen werd onze film al gedraaid, kon je jezelf weer terug zien. Tja, en dan kun je foto's bestellen en eventueel een video. Kijk je naar de prijzen is het best wel duur, maar ja, het ziet er schitterend uit. Dus maar een dvd foto's en een dvd video gekocht. Dus als jullie een keer zin hebben in een filmavondje Curacao zijn jullie van harte welkom.

Ik ga nu nog even lekker nagenieten van deze dag.
Zal proberen wat foto's te plaatsen, ik denk dat erop hyves wat meer zullen staan.

tot hoors, liefs, Lonie

  • 24 Oktober 2009 - 07:37

    Esther:

    Had Han toch gelijk met je verjaardag, toen zei hij op het al!!

    Vet gaaf!

    Geniet nog even lekker na,

  • 24 Oktober 2009 - 08:12

    Therese:

    Ooooo wauw dat is echt een super cadeau! Dat vergeet je echt nooit meer!!!!
    Dat is wel heel speciaal dat het daar was waar Lotje naartoe zou zijn gegaan als het door was gegaan. Heeft Lotje toch nog een beetje via mama met dolfijnn gezwommen....mooi!!!!
    Een hele dikke kus Therese xxxxxxx

  • 24 Oktober 2009 - 08:41

    Miranda:

    Hoi hoi wij hadden geen internet op vakantie dus vandaar dat ik nog niet gereageerd heb. Als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat een mooi cadeau heb je gekregen geweldig en ik kan er over meepraten want ik weet hoe het voelt met dolfijnen in het water onbeschrijfelijk.Geniet er nog maar lekker van en geef je mannen een dikke kus groetjes en liefs Miranda.

  • 24 Oktober 2009 - 08:52

    Ilse:

    He!!

    Wat een super cadeau!
    Geweldig, lijkt me een prachtige ervaring!
    Lonie; van Harte gefeliciteerd!! Sorry....schaam me, ben het helemaal vergeten!!

    Veel liefs x Ilse.

  • 24 Oktober 2009 - 09:16

    Tamar:

    Wat een super cadeau. Dat ga je de rest van je leven niet meer vergeten. Moet ik ook echt nog eens doen, zwemmen met dolfijnen. Maar we hebben ze in Australië ook rond de boot zien zwemmen en dat was al super. Maar zo te lezen is curacao een aanrader. Krijg helemaal zin om op vakantie te gaan als ik dit allemaal lees. Nog van harte gefeliciteerd en geniet er nog maar van.

    Liefs Tamar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Antillen

Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2009

Weer thuis!

23 Oktober 2009

Wauw..............wat een verjaardag zeg!!!!

21 Oktober 2009

Dagje relaxen en Klein Curacao

19 Oktober 2009

Afzien op Curacao

17 Oktober 2009

Tis hier heerlijk
Lonie

Actief sinds 10 Maart 2009
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 47743

Voorgaande reizen:

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

New York en Florida

06 Augustus 2013 - 28 Augustus 2013

Florida (4)

14 Juli 2012 - 05 Augustus 2012

Florida [3]

23 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Florida [2]

01 Augustus 2010 - 20 Augustus 2010

Florida

16 Oktober 2009 - 26 Oktober 2009

Antillen

Landen bezocht: