Universal Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Universal Studios - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Universal Studios

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

11 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Vorig jaar zijn we alleen in The Wizarding World of Harry Potter geweest in dit park. Dit jaar wilden we het hele park eens goed bekijken en we besloten een pas te kopen voor 2 dagen! Dit bleek achteraf een hele goede keuze te zijn, want we hebben ons hier prima vermaakt die 2 dagen.
Eerst natuurlijk naar Harry Potter, wat is dit toch ongelooflijk leuk neergezet. Een lust voor het oog! In het kasteel weer de Forbidden Journey gedaan, geweldige attractie, uiteraard ook weer de tocht met de hippogrief en toen lekker aan de koffie in The Tree Broomstics, Niels aan de boterbier! Er is 1 achtbaan die over de kop gaat, kunnen Han en ik niet doen, Niels ging alleen en vond de Dragon Challenge de beste achtbaan ooit!...
Voor de lunch weer naar de Tree Broomstics, Niels en ik aan de Sheperd’s pie en Han aan de kip met een enorme maiskolf als groente, het eten is er erg lekker en superengels,!

Hierna zijn we het park verder in gelopen. Hollywood Boulevard en Rodeo Drive geven een beeld van Hollywood van 1920 tot 1960, ook hier is de Walk of Fame, met namen van de sterren in het trottoir. Hier is ook de attractie Terminator 2: 3-D. Het is geweldig hoe film en live-actie samen gecombineerd worden. Er rijdt ineens een Harley Davidson van het scherm het podium op.
Op naar de Simpsons Ride, Han en ik kijken echt nooit naar de Simpsons, sterker nog: we vinden er geen zak aan! We hadden dus eigenlijk geen zin in deze attractie, maar om Niels te plezieren stapte we in de rij. En dat is maar goed geweest ook!!! Wat een onwijs leuke attractie is dit, ik heb me rotgelachen, je gaat in karretjes zitten en dan op een megagrootscherm zit je ineens in een achtbaan, vliegt door de lucht, hobbel over de weg en ondertussen hoor je dus hele leuke opmerkingen van Homer Simpson, wat is dit weer onwijs knap en mooi gemaakt, wow.... Met buikpijn van het lachen kwamen we eruit vandaan, geweldig.
Men in Black – Alien Attack is een verslavende rit, samen met Will Smith gingen we met laserwapens en rookbommen buitenaardse wezens te lijf, je zit in een simulator. En aan de score is te zien of jouw team erin slaagt om de wezens te vernietigen.
Er is ook een stukje San Fransisco, met name Fisherman’s Wharf. Hier hebben we een aardbeving meegemaakt: Earthquake – The Big One. Zittend in een metro maken we een aarbeving mee van 8.3 op de Richterschaal. Inclusief vloedgolf, ontploffende olietanker en op elkaar botsende treinen. Na dit disaster zien we hoe de set zich herstelt.
Amity is genoemd naar een dorpje in New England dat in 1974 het decor was voor de film Jaws. De attractie begint als een rustige vaartocht door Amity Harbor maar al snel zien we de dodelijk rugvin van Jaws die zich vervolgens op onze boot stort. Wij hadden mazzel, zaten aan de goede kant en werden niet nat.
Meegezongen en meegedanst met Jake en Elwood die met een medley van hun grootste hits een geweldige Blues Brothers show opvoeren.
Twister...Ride it out toont Moeder Natuur op haar wildst, en we ervaren de ontzagwekkende krachten van de elementen. Een gesimuleerde tornado gaat maar op 6 meter afstand aan ons voorbij.
In Shrek 4-D hadden we OgreVision brillen op en vanuit onze stoel zagen we, hoorden we en voelden we hoe Shrek Fiona redde van de geest van Lord Farquad. Zat Shrek op een paard, dan bewogen onze stoelen mee in het ritme van het paard!!

We hebben weer 2 heerlijke dagen pretpark achter de rug. Helaas niet achter elkaar, maandag hadden we prima weer, dinsdagochtend begon het te regen en bleef het maar regenen, dus toen maar een luie dag gehad, woensdag begon ook met regen, maar we zijn toch naar het park gegaan, gelukkig hield de regen eind van de ochtend op en was het verder prima park weer.

See ya!

Heleen:

Leuk, leuk, leuk!!!

• 11 Augustus 2011 - 16:49

Debby:

haha wat 'n leuke reacties! Je schrijft weer geweldig, ti net of we meegaan in alle attracties. Geniet stevig door! Cos time flies when you're having fun ;-))