Update Florida en airboattrip! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Update Florida en airboattrip! - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Update Florida en airboattrip!

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

04 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Davenport

We hebben een paar heerlijke dagen achter de rug, met weer lekker buiten de deur ontbijten en wat parken bezocht. O.a. weer naar Magic Kingdom geweest om nog wat attracties te doen die we nog niet hadden gehad. De zon scheen volop en het was megaheet! Aan het eind van de middag begon het ineens heel hard te waaien en kwam er een enorme donkere lucht aan. Dus wij besloten lekker ergens binnen te gaan zitten om te eten en dan daar wachten tot het noodweer voorbij zou trekken.
We gingen eten bij The Crystal Palace with characters, Winnie de Pooh, Iejoor, Tijgertje en Knorretje liepen er langs de tafels, was allemaal heel erg leuk. We konden uitgebreid met ze op de foto! Gelukkig voelt Niels zich hier nog niet te groot voor, sterker nog, hij genoot met volle teugen, heerlijk... Het eten was ook nog heel erg lekker, een buffet, dus je kon pakken wat je wilde hebben en net zo vaak opscheppen als je trek hebt, mijn God, Niels bleef maar lopen, die douwt wat weg zeg...! Minder leuk was dat Iejoor op mijn voet ging staan en ik vervolgens een hele zere grote teen heb. Kan Disney wel gaan aanklagen (kan ik wel miljonair worden hier natuurlijk), maar ach, kan gebeuren als je in zo’n onhandig pak moet rondlopen natuurlijk...
Het verwachtte noodweer bleef uit, dus na het eten maar naar buiten en proberen nog wat attracties te doen, helaas was er een hoop gesloten ivm het naderende noodweer (dat uiteindelijk dus helemaal niet kwam).

We zijn in Downtown Disney nog naar de bios geweest, Cars 2 (tja, je bent Disneyfan of je bent het niet!), wat een onwijs leuke film zeg, maar wat was het koud in de bios.... Airco stond veel te koud voor ons, zatten we gewoon te rillen van de kou! Niels zat op een gegeven moment zelfs met zijn armen onder zijn t-shirt. Ik had een topje aan.... damn.... En dan te bedenken dat je buiten omvalt van de hitte.....

Ook weer naar de Hollywood Studios geweest, en ook daar weer diverse attracties gedaan, blijft toch altijd weer leuk... Wederom gegeten bij 50’s Prime Time cafe, nu hadden we een ober die mij steeds aansprak met mama!! En toen ik met “mijn” creditcard ging betalen: mama’s always take care of te money!! Geweldig restaurant, als jullie een keer deze kant op komen: tis een aanrader!

De laatste paar dagen toch af en toe flink noodweer hier, veel regen en onweer, wat een klappen zeg, wow...! Not funny...

3 augustus
Vandaag naar Boggy Creek Airboats.
Een uur rijden bij ons vandaan. Als je aan airboats denkt denk je gelijk aan de Everglades, hier een paar honderd kilometer vandaan. Maar een groot deel van Florida bestaat uit moeras. Ik had een keer op tv gezien dat er hier in de buurt airboats varen, dus wij daar naar toe....
Het was prachtig weer en we waren er lekker vroeg (uitslapen lukt toch niet met die hitte) was maar goed ook, want het werd al snel steeds drukker. Je kon kiezen uit een airboat met 18 mensen voor een half uur of met 5 mensen voor 45 min. Wij kozen voor de 45 min. grotere kans op het zien van alligator. Er waren nog 2 mensen uit Engeland in onze boot, Europees bootje dus, en een hele leuke bestuurder.
Wat was dit gaaf zeg!!!! Met zo’n 80 km per uur scheer je over water, op diverse plekken gestopt, en 2 keer een alligators gezien! Verder diverse vogels, watervogels, prachtige bomen die in het water staan, bloemen etc. Ja ja, ik weet het, voor de natuur is het niet al te best, maar dat zijn zoveel dingen niet (vliegtuigen, autorijden), maar je kon wel zien dat ze steeds dezelfde routes aanhouden, daar groeit nagenoeg bijna niets mee, zodat er omheen alles met rust gelaten wordt.
Onze bestuurder wees ons nog op de donkere lucht die er ineens aan komt zetten en zegt: Jullie zijn op tijd, grote kans dat we straks niet meer kunnen varen, want met regen en dan 80 km voelt regen aan als hagel!!
We zijn nog maar net terug aan wal, staan met een beker koffie in de hand als er een noodweer losbarst.... wow, we waren idd heel erg op tijd!!! Mogen wij ook eens geluk hebben??!!
Wat was dit een leuke ervaring zeg. Eigenlijk nog veel leuker dan alles attracties in Disney!!

’s Avonds thuis weer noodweer, ging weer lekker te keer zeg, maar doordat het bijna niet waaide konden we lekker onder ons afdakje buiten zitten, want de temperatuur blijft megahoog.

Zo, en vandaag ga ik shoppen, heb d’r zin in!!

XXX

• 05 Augustus 2011 - 08:11

Debby:

We hebben 't Zwet enzo... dat is ook prachtig hoor maar pffffff hey! daar wonen geen aligators! Of mag je met tachtig! Wat een prachtige natuur, geweldig dat jullie daarvan mochten genieten van de weergoden :-)