Epcot en Animal Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Epcot en Animal Kingdom - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Epcot en Animal Kingdom

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

31 Juli 2011 | Verenigde Staten, Davenport

28 juli

Vandaag naar Epcot.
Epcot, een acroniem voor Experimental Prototype Community of Tomorrow, was Walt Disneys droom van een technologisch geavanceerde leefgemeenschap. Bij de opening in 1982 waren al veel veranderingen aangebracht zodat Epcot een educatief centrum en permanente wereldtentoonstelling werd. Het park is ruim 100 ha groot en verdeeld in twee helften: Future World en World Showcase.

Future World bestaat uit een aantal enorme grote gebouwen. De meeste attracties hier worden gesponsord door grote bedrijven, dat op de borden te zien is.
We beginnen met Soarin’, waar wij als passagiers in een gesimuleerde hangglider vliegen over de Golden Gate Bridge en Yosemite national park. Op het moment dat we over sinasappelbomen vliegen ruiken we sinasappels en als we over de oceaan vliegen ruiken we de zee!!
Daarna op naar Testtrack, dit is zo populair dat er vanaf de opening al lange rijen staan. Wij hebben mazzel en kunnen vrij snel doorlopen, hier ben je passagier in een prototype sportauto met zes stoelen die wordt getest voor hij in productie gaat. De rit begint met diverse testen, remtest, beklimmingen, scherpe bochten, dan volg het hoogtepunt: je rijdt naar buiten waar de snelheidstest plaatsvindt en je met ruim 100 km per uur over de baan rijdt, echt heel gaaf! De technologie is zo geavanceerd dat de rit 24 uur per dag blijft rijden, als, om wat voor reden ook, het systeem wordt stilgelegd, duurt het opstarten 6 uur!

Eindelijk vinden we eens een keer lekkere koffie, en we kunnen zelfs Niels verleiden tot een bakkie....

Mission Space is ook al weer zo’n geweldige attractie, het avontuur speelt zich af in het International Training Center in het jaar 2036. We vertrekken per space shuttle naar Mars, gaan in hyperslaap (voelt aan als een seconde of 2) en landden dan op Mars, gaat natuurlijk niet helemaal vlekkeloos, maar gelukkig komen we uiteindelijk veilig aan!

Nu op naar Mexico (World Showcase) voor de lunch. Vanaf het moment dat we hebben besloten om weer naar Florida te gaan, wilde Niels maar 1 ding: Pibil eten in Mexico! Pibil??? Ja, Pibil! Ooit de film: Once upon a time in Mexico gezien? Actie film met Johnny Depp (mannen kijken voor de actie, ik kijk voor Johnny Depp LOL), hierin eet Depp in elk restaurant waar hij komt Pibil. N.a.v. die film hebben de heren vorig jaar Pibil gegeten in Mexico, en ze waren er laaiend enthousiast over... En dat wilde ze nu weer... Ik maak nog een geintje: misschien staat het niet meer op de kaart!... En idd, ik krijg gelijk, het stond nl. niet meer op de kaart! Niels wilde meteen het liefst opstappen, maar eten moesten we, dus wat anders gekozen, maar voor Niels was de lol er af...

We doen nog wat attracties, o.a. spaceship Earth: deze attractie bevindt zich in de megakoepel die als symbool dient voor Epcot. We worden in karretjes geleid langs schitterende tableaus en animatronics die de technologische vooruitgang van de mensheid verbeelden.

Om half 6 zijn we er klaar mee, de hitte en vermoeidheid eisen zijn tol en we gaan op huis aan.
Het is lang niet zo regenachtig als vorig jaar, toen hadden we echt elke dag enorme buien en was de luchtvochtigheid enorm hoog, zelfs de inwoners van Florida klaagden toen. Tis nu heel erg warm, en een stuk minder vochtig, temperatuur is gemiddeld zo’n 36 graden (overdag).

Eenmaal thuis duiken we het zwembad in en hebben verder een heerlijke relaxte avond.

29 juli

Disney’s Animal Kingdom.
Een leuke mix van attractiepark en dierentuin/safaripark: werkelijkheid, fantasie en uitgestorven diersoorten. Tis megagroot (5 x groter dan Magic Kingdom), ook dit park is opgebouwd uit diverse “landen”.

We beginnen met Dinoland, waar we instappen in een mobiele simulator die al schokkend en slingerend hongerige, vleesetende dinosauriërs tracht te ontlopen of juist te vangen. Tis een wilde rit die zich vooral afspeelt in het donker met een meteorietenregen om ons heen.

Op naar Azië, naar Expedition Everest – Legend of the forbidden Mountain, de trein in die met hoge snelheid door het ruige terrein en langs hellingen van de Himalaya raast. Han bleef deze keer aan de kant, Niels en ik wilden er wel mee, maar ja, moeders wordt toch wat ouder helaas...ik wil graag in achtbanen, maar mijn lichaam wil niet meer... Was nog lange tijd duizelig en trillerig, maar de rit zelf was Awesome!!!

Wandelend langs de Maharaja Jungle Trek kom je tapirs, komodovaranen en reuzenvleermuizen tegen. De Bengaalse tijgers, die tussen de resten van een paleis rondlopen zijn het hoogtepunt van de trek. In een Indiaas landschap zie je gibbons en prachtig gekleurde volgels.

In Afrika bezoeken we het dorpje Harambe, de archictectuur is gebaseerd op een Keniaans dorp, je ziet eenvoudige huisje, die er al helemaal verweerd uitzien, krakkemikkige telegraafpalen. Kilimanjaro Safaris is een zeer drukbezochte attractie, maar enorm de moeite waard. Je stapt in open auto’s die door een geweldige mooie replica rijden van het Oost-Afrikaanse landschap. De tocht gaat door modderkuilen en krakende bruggetjes en je ziet tal van Afrikaanse dieren, zoals nijlpaarden, neushoorns, leeuwen en olifanten. Dit alles overgoten met een verhaaltje over een babyolifant die door stropers is gevangen genomen, maakt het tot een waar spektakel. Uiteraard redden wij de babyolifant!!!

Daarna gelopen naar de Tree of Life, zeer imposant wederom om hem te zien, hoe hebben ze het kunnen maken, wow!... En we eindigen met de 3-D theatervoorstelling It’s tough to be a Bug, zo leuk en ontspannend, een geweldige show.

We willen eten in Rainforest Cafe, maar het is hier erg druk, na 20 min. nog geen plekje gekregen, we besluiten dan maar om in te eten bij Yak & Yeti in Azie, en jemig wat was dat lekker zeg!...

Om 16 uur het park uit, we zijn het zat, lekker naar huis en de pool weer ingedoken, wat een leven zeg...heerlijk!

’s Avonds weer rustig aangedaan, getwitterd met lieve vrienden in Nederland en India (Australie was stilletjes...), beetje zwemmen, beetje chillen, beetje veel nixdoen dus.... Love it!!!

30 juli

Rustdag!
Het plan was om uit te slapen, maar om 6 uur was ik al klaarwakker, eruit en ontbeten om tegen 8 uur weer in bed te kruipen, was nog hartstikke moe.
We hebben toch bedden zat dus Han had er geen last van, die kwam er om half 9 uit, Niels om 10 uur en ik werd om half 11 weer wakker, zalig...

Hup, het zwembad in en eerst maar afkoelen, het is ruim 44 graden!!!
Na de lunch boodschappen gedaan bij de Walmart, een echt Amerikaans icoon, maar ik persoonlijk vind het een rotwinkel, veel te groot, je zoekt je rot... En boodschappen doen is al niet mijn favo bezigheid... Maar goed, gevonden wat we nodig hadden, snel naar huis, want de temperatuur is echt heel erg hoog. Alles wat je aanraakt in de auto doet zeer aan je handen, zo heet is het!
Eenmaal thuis weer het zwembad ingedoken en lekker liggen chillen, als de zon volop op onze patio staat gaan we naar binnen, het is nu buiten echt niet meer te doen zonder schaduw. Niels zit nu achter de laptop, Han doet een sudoku en ik werk mijn waarbenjij.nu bij. Tis nu net 18 uur geweest, zo maar even nog wat foto’s plaatsen en dan ga ik spagetti maken, trek in!

XXX

• 31 Juli 2011 - 09:18

Femke:

mooie foto´s lonie egt geweldeg, als ik daar was zou me mond open vallen. zo mooi zijn ze. groetjes femke

• 31 Juli 2011 - 19:06

Therese:

Wauw die Tree of life is echt heeeel gaaf!

• 01 Augustus 2011 - 09:43

Debby:

Amazing! Awesome! Fan-tas-tic!!!
    Thanks for charing; we love it all :-)))