Heen reis en 1e dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Heen reis en 1e dag - Reisverslag uit Davenport, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Heen reis en 1e dag

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

25 Juli 2011 | Verenigde Staten, Davenport

Zaterdagmorgen vroeg op - half 6 - laatste spullen inpakken en om kwart voor 7 richting Schiphol. Daar was het geen chaos, inchecken ging supersnel, douane door en meteen lekker Amerikaans onbijten. Vliegtuig vertrok maar met een half uur vertraging. Blijft een lange zit, naar Atlanta, ik zelf heb veel geslapen, was erg moe van de laatste werkweek, ook Han heeft wat geslapen, zelfs liggen snurken! Service van Delta is erg goed, we kregen vooral veel water aangeboden. Na 9 uur vliegen landden we in Atlanta, daar weer koffers pakken en weer afgeven. De doauna duurde belachelijk lang, echt niet normaal, en tot overmaat van ramp ging de doaunebeamte van onze rij ook nog even naar het toilet!!! Tja, ik weet wel dat als je hoge nood hebt je naar het toilet moet, maar moet dat nu net vlak voordat wij aan de beurt zijn?? Ja dus!! Damn....
Deze keer vertrokken we keurig op tijd naar Orlando, rustige vlucht en in Orlanda snel koffers pakken, autoverhuurbedrijf gevonden, auto in en hup de weg op. Wat een verschil met vorige jaar, toen hadden we vertraging, noodweer, airport Orlando gesloten ivm zeer slecht weer etc.
De temperatuur is weer heerlijk, zo'n 34 graden.
Eenmaal in de auto, op weg naar ons huis, hebben we alle 3 toch wel trek, eten is al weer heel wat uurtjes geleden, we weten een Mac te vinden dus om half 3 's nachts langs de MacDrive, voor ons is het dan kwart voor 9 's avonds. De hamburger smaakte ons erg goed.
Op naar ons huisje......... Han had laatst nog contact gehad met de verhuurder, bleek dat het huis waar we voor ingeschreven stonden niet op onze naam stond voor deze periode ??? hebben wij weer! Bleek dat we waren ge-upgrade... geen idee waarom hoor! Maar dit huis is geweldig!!! Echt niet normaal, dit verhuur je toch niet, hier ga je zelf in wonen!!??
Grote woonkamer, met een wit-leren bankstel met (hou je vast) gaten in de armleuningen om je glas in te zetten!!! Een megatv, 5 slaapkamer, 4 badkamers, woonkeuken, garage, waskamer etc. En, de piece-de-resistance: een heerlijk zwembad met apart whirlpool. Gratis wifi, dus vooral Niels helemaal blij!! Pa en moe trouwens ook!!
Om half 5 (half 11 voor ons) naar bed, we hebben er 23 uur opzitten en hoewel we erg hyper zijn is het nu toch echt beter om te gaan slapen.

Zondag 24 juli
Niet zo best geslapen, veel wakker geweest. Om 6 uur op en thee gezet, deur opengegooid en heerlijk bij het zwembad gaan zitten. Han kwam er om 7 uur uit, Niels iets later.
Ontbijten bij Sizzler, dat wat in Amerika heel normaal is, buiten de deur ontbijten. het was weer heerlijk, een overvloed aan eiern, bacon, toast, bakedbeans, worst, etc etc. Gelukkig ook fruit, maar dat is maar een heel klein gedeelte van het buffet.
Daarna de supermarkt leeggekocht, prijzen blijven lachwekkend, tis hier echt goedkoop.
Eenmaal "thuis" lekker gerelaxed, beetje zonnen, beetje zwemmen, kijken op buienradar.nl en medelij hebben met onze lieve vrienden om het slechte weer om dan meteen weer dubbelop te genieten van het heerlijke weer hier in Florida.
Eind van de middag richting DownTown Disney, winkels gekeken, Niels wilde weer heel graag naar de legowinkel, en ik wilde weer naar de Disneystore.
Gegeten bij Portobelo, een Italiaansrestaurant, het was heerlijk.
Nee, Niels mag nog steeds geen biertje, ondanks dat zijn ouders bij hem zijn!!! Maar hij kan wel op de hoek van de straat een geweer kopen!!??!! Raar, achterlijk land!

Vanmorgen om 6 uur was het al 27 graden, vanmiddag 36 en nu (21.30) is het 32 graden. Nog geen regen gehad, maar we zien wel in de verte bliksemlichten, maar afwachten of het onze kant op komt.
Nu nog lekker op het terras zitten en op tijd naar bed, vanaf morgen gaan we de pretparken onveilig maken, we beginnen met Magic Kingdom.

XXX

• 25 Juli 2011 - 06:43

Ineke:

Genieten maar, veel plezier

• 25 Juli 2011 - 07:56

Miranda:

Heerlijk om dit te lezen. Geniet ervan dan doen wij het ook.

• 25 Juli 2011 - 08:47

Thérèse:

Ow wat heerlijk! Genieten hoor. Veel plezier.

• 25 Juli 2011 - 09:23

Marjan:

Toch lief dat je aan ons herfstweer hier ook even denkt. Wat een asociaal huis zeg, lekker van genieten!!
    XXXxxxXXXXxxxXXX

• 25 Juli 2011 - 10:33

Debby:

groot, groter grootst. Je mag met recht groots zijn op het onderkomen.... niks mis met wat mis-communicatie als dat in up-grading resulteert :D >splish splash< Enjoy it!!

• 25 Juli 2011 - 15:15

Heleen:

Oooooohhhhhhhhh wat klinkt dat allemaal heerlijk en herkenbaar, zou er zo wel weer heen willen, maar dat komt nog wel een keer. Geniet ervan lieve alledrie!!! En blijf leuke verslagjes plaatsen!!!

• 26 Juli 2011 - 20:08

Gewoon Hoi :

Vanuit nog steeds een kil Nederland is het lezen van je verslag heerlijk. Wat een mooi huis zeg..........Heerlijk genieten met je 2 mannen. Heel veel plezier en ik ga je weer lezen.

Grt. Joke