Disney Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Disney Animal Kingdom - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Disney Animal Kingdom

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

15 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Vrijdag de 13e…………….

Vandaag maar eens lekker lui geweest, beetje uitslapen (is met deze hitte eigenlijk niet te doen), beetje boodschappen doen, beetje chillen, beetje zwemmen……..van alles wat en eigenlijk doe je nix, heerlijk!!!
Begin van de middag breekt er een noodweer los. Heel veel regen en onweer, gelukkig zijn er veel tv-zenders en zo kom je dag dan wel aardig door. 's Avonds weer lekker zelf gekookt en toen was het eindelijk droog en zijn we nog even naar DownTown Disney gereden.
Niels wilde heel graag in de Legowinkel nog wat van Star Wars kopen, tis hier tenslotte zo'n 30% goedkoper dan in Nederland. Mijn hemel, het lijkt wel of heel Orlando hier loopt 's avonds, wat een drukte, niet normaal……. Ook in de winkels was het eigenlijk te druk. Zelf ben ik nog even de Disneystore in gedoken en nog wat leuke dingetjes gekocht, nee, nee, niet voor mezelf deze keer, maar voor wat dierbare om me heen…..
Er is 's avonds ook flink wat entertainment hier, dus nog even gekeken hoe kinderen worden bezig gehouden met zang, dans etc. was heel leuk!

Zaterdag 14 augustus

Vandaag op naar Disney Animal Kingdom!!!
Wauw……wat een mooi, gaaf en ontzettend leuk park… We hebben geen idee wat we mogen verwachten maar het blijkt een enorm positieve verrassing te zijn! Het is een zeer goed gebalanceerde combinatie van dierenpark en attractiepark.

Bij binnenkomst zie je meteen The Tree of Life. Een 14 verdiepingen hoge constructie van een boom, en is een lust voor het oog, overal waar je kijkt bij die boom zie je dierenfiguren, onwijs knap gemaakt…
We gaan eerst naar It's Tough to be a Bug, een geweldige 3D show gebaseerd op Bugslife met allerlei leuke effecten, een aanrader.
Het park is opgebouwd rond een aantal gebieden zoals Asia, Africa, Dinoland etc.
In Dinoland doen we een achtbaantje waarin je als een gek heen en weer wordt geschut maar wel leuk. Daarna de attractie Dinosaur waarin je door een soort "JurassicPark" wordt gereden met allerlei spannende momenten. Er wordt ook nog een fotogemaakt, kijk eens naar Niels….. en die is toch echt wel wat gewend, hahahahaahaa…..
Je kan een safari doen op een echt Afrikaans savannegebied. Het lijkt alsof de wilde dieren zo naar je toe kunnen lopen. De gevaarlijke dieren, zoals leeuwen en krokodillen, zitten op een soort "eilandjes" maar het is allemaal zo gebouwd dat je de diepen geulen helemaal niet ziet!!! De enorme jeeps waarin je rijdt rijden wel direct naast neushoorns, giraffen en impala's enzo.
De "trail" is volledige geregisseerd en volgens ons zijn de jeeps "bewerkt" zodat ze heen en weer deinen op de wegen en bruggetjes. Echt heel leuk gedaan.
We doen een absolute thrillride: Expedition Everest – Legend of the Forbidden Mountain, is een bijzondere achtbaan. En staan een moment helemaal stil….. om vervolgens de rit achteruit nog een keer mee te maken!!!! Niet zo fijn als je een lage bloeddruk hebt, want ik ben daarna de hele dag enorm duizelig…. Oja, ook yeti nog ontmoet, hahaahahaaa….
Je loopt door de landengebieden zoals Asia waarin je je waant in India, Nepal enzo. Bengaalse tijgers liggen in de schaduw. We zien komodovaranen, reuzenvleermuizen etc.
We eten, zowaar erg lekker, uit de bekende oosterse "doosjes" die je altijd in Amerikaanse series ziet op tv.
De vogelshow Filghts of Wonder is fascinerend
Het is vandaag echt bloedheet. Het voelt aan zo rond de 40 graden en dat zal het ook wel zijn, en dan die megahoge luchtvochtigheid, zweet, zweet, zweet…..

Aan het eind van de middag zitten we er doorheen. We hebben gezien dat het Rainforrest Cafe ook een restaurant hier heeft. Dat kennen we van Disneyland Parijs en is daar een goed restaurant dus gaan we er hier ook naartoe. Goede keuze blijkt het te zijn.
In een volledig aangekleed restaurant met veel "natuur" en "wildernis" komen we lekker tot rust en eten weer eens erg lekker.

Dan kunnen we lekker op tijd naar huis waar het zwembad op ons staat te wachten.

Nog even tv kijken en internetten en dan is deze dag ook weer voorbij.

• 15 Augustus 2010 - 14:34

Therese:

Wauwwwww die boom!
    Echt wat gaaf gedaan!

Groetjes Therese xxx

• 15 Augustus 2010 - 16:23

Corrie:

Jeetje wat is dat een mooie boom. Alles is mooi wat je ziet op de foto's, geweldig. Je ziet ik heb de site gevonden dus kan ik ook een beetje mee reizen. Alleen zit ik niet elke dag achter de computer.Je verhalen zijn ook leuk om te lezen, ga zo door en geniet ze. Groetjes aan Han en Niels. Dikke kus Corrie en Peter.

• 15 Augustus 2010 - 17:27

Esther:

Heel mooi!!

Gr Esther en de rest.

• 15 Augustus 2010 - 20:46

Ineke:

Krijg ik vast mijn armen niet omheen, om die boom..........., awesome, x ineke