Was ik weer - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Was ik weer - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Was ik weer

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Orlando

Bedankt voor jullie reacties, leuk dat jullie zo met ons meereizen.
Zondag hebben we een superrelaxte dag gehad, was ook wel nodig na 4 heftige dagen pretpark.
Oja, de 1e dag Epcot konden we onze auto niet meer terugvinden. Parkeerplaats is nl. enorm.... kennen jullie de parkplaats van de Efteling???? Neem die in gedachte x 100!!! Dan kom je denk ik wel in de buurt. Raar alfabet hebben ze hier in Amerika, we stonden nl. op I geparkeerd dan verwacht je niet dat die naast A ligt toch???!!! Rare amerikanen, er werken hier in de parken trouwens heel veel oudere, valt ons echt op. Volgens ons zouden ze allang van hun pensioen moeten kunnen genieten, maar het systeem zit hier heel anders in elkaar dan bij ons....voelt niet fijn hoor als oudere mensen in de brandende zon in de bloedhitte staan te vegen, verkopen etc.....

Maandag 9 augustus
Vandaag stond Disney Hollywood Studios op het program. En wederom hebben we een heerlijke dag gehad. Het was wel jammer dat toen we het park binnen kwamen het begon te regenen en op het eind van de middag hadden we ook een enorme bui. Omdat meteen de zon weer gaat schijnen schiet de luchtvochtigheid weer skyrise de lucht in. Pfffff het loopt echt met straaltjes van je rug af, zweet dan, want met een bui trekken wij onze regencapes van Eurodisney aan, hebben we nog bekijks ook!!!
In de studios naar een hele leuke show van Indiana Jones geweest, achtergrond was fantastisch, er werden 3 stukken uit de 1e film nagespeeld en later werd er dan wat verteld over de special effects en stunts, dit alles overgoten met veel - amerikaanse - humor. Vooral Niels heeft genoten en het decor was echt zo mooi.
Alle attracties weer gedaan, populair is een 4D inter-active spel van toystory, en die is leuk!!!!
Eindelijk zijn we eens in een park dat tijd besteed aan Walt Disney zelf, One man's dream gaat over Walt en wat hij allemaal gedaan heeft. Heel indrukwekkend om te zien. Er was ook een film over zijn leven, jullie wisten vast niet dat Walt zelf in het begin de stem heeft ingesproken van Mickey Mouse???? Ja dus, en wij hebben de beelden gezien, ook hoe Mickey is veranderd in de loop der jaren. En het ontstaan van de Disneyparken, leuk om dat nu een gezien te hebben.
's Avonds weer heerlijk gegeten in het park, het eten is hier erg goed en goedkoop, de service is fantastisch.
Niels heeft nog een StarWars boek gekocht, en is meteen aan het lezen geslagen.

Dinsdag 10 augstus
Vanmorgen naar de grootste Mall in Florida gegaan, is nl. in Orlando. Han en Niels wilden nu wel eens een iPhone vasthouden, nou, dat is gebeurd hoor, mannen helemaal blij (het blijven toch ook kleine kinderen!!!). Ik heb hem ook vastgehad maar vind het maar een onding, ik ga wel voor de iPad, is lekker groot!!!!
Nu zit ik op een MacBook Pro in de Applestore dit verslag te typen, jan-en-allemaal kan werkelijk op alle apparaten van alles doen, gelukkig verkopen ze ook nog van alles, maar het is hier een gekkenhuis!!!!
Geen foto's, want ik heb m'n kabeltje niet bij me, maar de volgende keer maak ik dat goed.
Oja, net in een M&M store geweest, daar is van alles te koop, de snoep ja, maar ook: golfballen, pyjama's, flippers, collectorsitems, fotolijstjes, jack ($ 3.000!!!), gitaar, tassen, monopoly, schaakspel, sokken, knuffels etc. etc. alles met die M&M logo erop.........stelletje gekken....

Zo nog naar de supermarkt en maar eens kijken wat we vanavond gaan eten.

Tot hoors, XXXXX Lonie

• 10 Augustus 2010 - 17:40

Esther :

Heerlijk genieten lijkt mij!!!! Ga zo door!

Tip voor vanavond: bietenovenschotel. Smaakte prima vanavond.

Esther

• 10 Augustus 2010 - 20:20

Therese:

He daar, wauw het klinkt toch wel gaaf hoor! Dat van die stem wist ik wel hoor!!! Is een Triviant vraag namelijk hahaha... Nou lieverds geniet er weer van!

• 11 Augustus 2010 - 21:49

Anita:

Héérlijk om te lezen dat jullie zo genieten! Keep on going :-)!!!

Dikke X!
    LY Anita

• 12 Augustus 2010 - 06:38

Ineke:

Ik wil plaatjes kijken!!!!!!!!!!!!!! Enjoy verder en lieve groetjes

• 13 Augustus 2010 - 16:26

Heleen:

O, wat hebben jullie het leuk!!! Geweldig dat jullie zo genieten... ga zo door!!!
    XXX