Dagje relaxen en Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Dagje relaxen en Klein Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Dagje relaxen en Klein Curacao

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

21 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Gisteren een rustig dagje gehad. Lekker bij het strand gelegen, in de schaduw, want in de zon is het echt veel te heet. Wat gezwommen in zee en in het zwembad. Genoten van de strandlunch.
Het stikt hier van de vogels, en de 1 zingt nog mooier dan de ander, ook 's nachts zijn ze te horen.
Helaas word ik 's middags niet lekker, waarschijnlijk is de lunch niet goed gevallen. Ik blijf op bed liggen als Han en Niels 's avonds samen uit eten gaan in het hotel. Balen natuurlijk, maar gelukkig voelde ik me in de loop van de avond wel weer beter.
Maar goed ook, want vandaag stond er weer een tour op het programma. We werden vanmorgen om kwart voor 7 al opgehaald. Met de bus naar Brakke Punt Abou, vandaar met een grote catamaran naar Klein Curacao. Tocht duurde een uur. Klein Curacao ligt enkele kilometers ten zuiden van Curacao. Het is een vrij kaal eilandje van 2,5 km lang en 750 m breed. Zandstrand is heel mooi wit, fijn zand. Het rif rond het eilandje is aantrekkelijk om te snorkelen. En dat hebben we dus gedaan vanaf een uur of 10 tot half 3! Wat we al niet gezien hebben: een hele school vissen ter grootte van een haring, maanvissen, roggen, groene, zwarte, gele vissen, pelikanen die rustig boven de school vissen vlogen en ineens naar beneden doken tussen de school in en............ schildpadden!!! Ongelooflijk om ze zo rustig onder water te zien grazen, af en toe gaan ze even naar boven om adem te halen en dan zakken ze weer heel rustig af naar de bodem en grazen weer verder.
Om 12 uur ging de scheepstoeter, de bbq aan boord was klaar, heerlijk gegeten en meteen daarna weer de zee in om verder te snorkelen.
Helaas om half 3 weer richting hotel. Wind in de zeilen, maar we gingen niet erg snel. Later ging toch ook de motor aan. Onderweg veel vliegende vissen gezien, die echt vliegen he, ze blijven lang boven water. En als toetje............dolfijnen. Twee dolfijnen doken ineens op naast de boot, gingen toen voor de boot uit zwemmen en later zagen we zo nog een hele tijd achter de boot hangen, wauw!!!!
Een dag om stil van te worden en nog heel lang van te genieten.
Helaas, terug op de kamer blijkt dat we alle 3 erg verbrand zijn!!! Ondanks het smeren. Dus morgen maar weer een rustig dagje plannen.

Tis nu bijna 8 uur, we gaan zo eten, lekker bij het hotel. Het eten is hier erg goed en gevarieerd.

Op mijn hyves pagina staan nieuwe foto's, gaat daar wat sneller dan hier.

Bedankt voor jullie reacties, vinden we er leuk.

• 22 Oktober 2009 - 11:52

Rina:

Konta bai dushi. hahahaha. Leuk om jullie belevenissen te lezen en dat jullie het naar jullie zin hebben. Mama heeft jullie gisteren geprobeerd te bellen, maar jullie waren niet op de kamer. Ze wil jullie graag ontmoeten. Nou geniet er volop van Dushi Korsow. Dikke knuffel.

• 22 Oktober 2009 - 13:54

Debby:

Wat een gave ervaring! Pikken ze jullie niet meer af! Maar... wel blijven smeren dus. Ik ga zo even bij Hyves kijken ;-) foto's zeggen meer dan duizend woorden. Hier nogsteeds killig weer.

• 23 Oktober 2009 - 07:49

Inge:

wow, nu ik dit lees ben ik nog jaloerser!!! wat heerlijk! ik heb net de foto's al gekeken. mmmm
    en die dolfijnen...wauw. dat waren gewoon jullie twee meiden die met jullie mee op vakantie zijn!
    en niet vergeten natuulijk: Lonie....happy happy birthday to you!!!!!
    geniet er nog van en ik blijf jullie volgen! dikke kus Inge