Afzien op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu Afzien op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lonie Moller-Heijnen - WaarBenJij.nu

Afzien op Curacao

Door: Lonie

Blijf op de hoogte en volg Lonie

19 Oktober 2009 | Nederland, Amsterdam

Hier dan weer een verslag van ons. We genieten nog steeds volop. Hebben het erg naar onze zin, het is hier gewoon fantastisch, echt waar!
Gisterochtend 2 tours geboekt, 1 jeepsafari en 1 naar klein Curacao, meteen een auto gehuurd voor de dag.
A.s. vrijdag krijg ik een verrassingstour van Han en Niels!!!!
Met de huurauto meteen op pad. Onze weg ging via "de weg naar westpunt" (originele naam he) naar idd: westpunt. Daar een fotostop gehouden, doorgereden naar Grote Knip, een adembenemend strand. Echt azuurblauw water met palmbomen, een paradijs op aarde.......... Er waren veel locals, hele gezinnen vieren daar hun zondag. Heel gezellig. Ze nemen alles mee, frisdrank, limonade (in enorme koelcontainers) vlees (in supergrote koelboxen), en veel drank, Amstelbier en flessen whiskey. En allemaal hadden ze hun eigen bbq + vlees mee. Ze spelen met de kids in het water en op het strand, iets wat we in Nederland niet kennen, we keken onze ogen uit. De zee was schitterend, van Niels zagen we alleen z'n achterhoofd en rug, hij was uren aan het snorkelen. In de loop van de middag Niels naar het hotel teruggebracht en Han en ik doorgereden naar Willemstad. De Emmabrug gezien, dat is een pontonbrug, heel speciaal, en de gekleurde handelskade gezien, was heel leuk om dat nu eens in het echt te zien. Met een local nog een pilsje gedronken, altijd leuk, en lekker gekletst over Curacao.
Om 5 uur terug in het hotel. Douchen en gelopen naar Hook's Hut, aanrader van mijn collega (afkomstig van Curacao). We hebben heerlijk gegeten op het strand!! Wat een ontzettend leuke entourage zeg, voor herhaling vatbaar. We hebben getoost op ons 18-jarig huwelijk.
Op tijd naar bed.

Vandaag om 9 uur opgehaald door Yellow Tours, we hadden een Jeep Safari geboekt naar het National Park Christoffel and an off the road trip around the island. Wat een geweldige tour zeg, we hebben genoten!!!
De chauffeur wist veel over de historie van het eilnad, flora en fauna. We hebben echt heel veel bijgeleerd vandaag. We waren samen met een moeder en dochter van Florida, en we hadden met z'n allen een leuke klik. Schitterende natuur gezien. Maar euh.........die Antillianen sporen niet hoor, afval wordt op de meest mooie plaatsen gedumpt. WErkelijk voor ons onbegrijpelijk. En van afvalscheiding hebben ze ook nog nooit gehoord.
Maar goed, we hebben een zeer leuke, leerzame dag gehad, vol met modderspatten, want menige keer reden we door een modderpoel heen, dus we zagen er niet uit toen we bij het hotel kwamen. Zelfs Niels was enthousiast!!!

Bij terugkomst meteen zwemkleding aan en de zee in, even lekker alle stof van ons af spoelen.
Het is nu kwart over 7, we gaan zo dineren.

tot hoors

• 20 Oktober 2009 - 07:22

Therese:

Nou dat klinkt echt geweldig! Mag ik volgende keer mee? ;-)

Nog veel plezier!

Liefs Therese

• 20 Oktober 2009 - 08:26

Ilse:

Ohhh...klinkt super! Ik zou ook wel willen ;)!
    Geniet er lekker van!

Liefs x Ilse.

• 20 Oktober 2009 - 14:38

Debby:

Wat een koele Jeep!!! Maar dat strand...!? Wat verschrikkelijk! Ik snap nu pas (zo met die pheauteous erbij) hoe erg het daar is. Sterkte dus maar met het 'afzien'

Hier in 'olland is het véél beter haha; 6 graden met een straffe Noord-Ooster ;-)

• 20 Oktober 2009 - 16:31

Esther:

Leuk verslag en zeer benijdenswaardige foto´s.